RÄDDA HAILEY..

Mitt hjärta blödder för denna ensamstående mamma som kämpar desperat för att rädda sin lilla 2 månaders bebis Hailey som håller på att dö.
Läste om Rachels historia första gången här om dagen och kände sån enorm panik. Tänk att veta att sin nyfödda bebis inte kommer överleva utan en donator och att man är helt maktlös som mamma och inte kan göra nåt.
Hon lever desutom ensam med sin dotter och har ingen pappa att dela denna enorma sorg och bitterhet med, hon lever ständigt på sjukhuset med Hailey och försöker trösta henne mot all smärta. Hon är helt utmattad.  Jag blir så ledsen och önskar man kunde göra nåt,samtidigt som man inser hur fårt livet kan ta slut. 
Kan inte i min vildaste fantasi förstå hur hon måste må , tänk om nåt av mina barn skulle bli dödsjuka vad skulle jag göra? Inte skulle jag överleva om dom försvann.

Hailey har drabbats av en mycket ovanlig sjukdom som gör att hon kommer dö om hon inte hittar en lämplig benmärgsdonator. Sjukdomen heter hemofagocyterande och stör kroppens celler. Symptomen är hög feber, förstorad mjälte och lever, hudutslag, blödningar och neurologiska symtom. Hailey har fått alla symtom. Omkring två personer per år drabbas av denna sjukdom.

Hailey får morfin mot smärtan och sin mors kärlek , jag ber till de högre makterna att de hittar en donator som passar och att Hailey och sin mamma får leva många år tillsammans. Jag tänker på er....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0