NY VECKA....

Måste bara börja med att skriva att våra efterlängtade vänner har nu kommit hem och livet känns underbart igen, gud vad jag saknat min lilla Spilli och Ronja har längtat ihjäl sig efter sin Filipa. Skönt med vänner.....WE LOVE YOU!!!!

I går tog vi det väldigt lugnt  här hemma. Jag städade och tvättade på förmiddagen och det var verkligen behövligt med städning. Vid elva gick vi ut med alla Ronjas nya utomhusleksaker som hon fick på sitt barnkals.Vi spelade mini golf och sen blev det tennis. Ronja övade och övade på att serva och fick till slut kläm på det. Vi åkte rutschkana, gungade och sen blev det klättring på lyktstolpen för Ronjas del. Vinnie var nöjd att åka runt på sin bobycar. Vi hade det super mysigt ute och inte en droppe regn på hela dagen.
Vinne somnade gott efter vi varit ute och jag och Ronja slöade i soffan framför barnprogramen.
När Robban kom hem gick vi ut igen och lekte med barnen och hade det mysigt innan det var dags att lägga barnen för kvällen.
Robban och jag tittade på UFC galan som gått i Lördags natt med bla Lidell vs. Franklin. Vilka gryma killar säger jag bara, oj oj slås med bruten arm utan att visa en ansiktsmin det är hårda killar det. Ok jag gillar MMA...

I dag var jag så glad över att jag inte skulle upp och jobba, var helt slut i morse och ville inte gå upp ur sängen när Vinne vaknade. Trots att klockan var halv åtta fick han snällt sitta brevid mig i sängen när jag låg och drog mig i sängen framför tvn. Tur han är så snäll. Vi var lite sega hela familjen tror jag och efter frukosten ville barnen bada/duscha så dom lekte och hade roligt tillsammans, är skönt nu när Ronja kan ha lite glädje av sin lillebror och dom kan umgås utan skrik.

Vid halv tolv åkte vi till biblioteket för att låna lite nya böcker att läsa för Ronja vid läggdags och även två dataspel. Själv hann jag dock inte titta på några böcker, får bli en annan dag det utan barn. Sen åkte vi till Fröken Emma och lilla jag för shopping. Ronja fick två presentkort där när hon fyllde år och nu skulle hon välja ut nåt själv.
Hon köpte ett par jätte fina ballerinaskor i silver, och en kanon söt kläning från Aya Naya. Sen blev det även kläder från Ubbhults affären till barnen. Nova kläder och molo tröja, alltid lika roligt att shoppa till dom små. Speciellt när det är lite rea oxå.
Vinnies kläder...
Ronjas nya fina skor..

Ronjas nya nova kläning..
Denna kläning måste ses på. Kommer på Lördags till bröllopet vi skall på haha framför tv, men man måste ju klä upp sig.

Som jag skrev på först har alltså våra kära vänner kommit hem från sin resa och vi är så glada för det. Ronja och Filippa har lekt hela kvällen tillsammans och vi fick knappt in dom . Jag och Helena tog en kvälls promenad tillsammans och det var SÅ UNDERBART ATT TJÖTA IGEN, nu blir det många kvälls promenader framöver :)
Jag fick en present av min älskade vän och det var helt klockrent och jag blev jätte jätteglad. Tack så mycket.

Min fina nya plånbok....

Nu skall jag titta på fotbollen och krypa ner i min goa säng och vänta på Robban som tränar. Barnen sover redan, i morgon blir det dagsi och en lång arbetsdag för mig. Kvällen skall avslutas med ett tufft träningspass tillsammans med min nya tränare Challe. Hon skall sätta klorna i mig nu och få mig i form.

Carpe Diem!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0