Lördagen den 12 Juni!

Har verkligen inte haft en stund eller lust till att skriva nåt på bloggen, att jobba såna här tider är verkligen inte min grej haha är helt slut när jag kommer hem på kvällen. Men nu skall jag göra en snabb uppdatering samtidigt som England spelar mot USA. (vilken tabbe Englands målvakt gjorde i förra halvleken, fy för att vara han om det slutar 1-1)

I Torsdags stressade jag som vanligt från det vi gick upp tills jag var hemma igen. Jag jobbade på saga form och Ronja hade avslutning på sin ridning. Jag ville inte att hon skulle missa den så jag lyckades pyssla i hop så att Lena hämtade Ronja på dagis och körde upp henne till stallet och sen kom Challe som räddande ängel och hjälpte Ronja i stallet och med ridningen. Tur man har vänner som ställer upp för en när det krisar.
Hade ganska fullt upp på saga form och vi kom inte där i från förän vid halv sju, sen var det raka vägen upp till ridskolan för att hinna vara med på terminens sista hoppspeciall träning. Även där hade gulliga challe borstat och gjort klart min häst . så det var i stort sett bara att rida. Tråkigt att det regnade, men det märktes inte av efter halva lektionen för då var jag helt genom svett. Vi hoppade banna på 10 hinder och fattar ni hur jobbigt det är när man inte gjort det på flera år. Hur kul som helst och jag fick minst sagt blodad tand.  Tyvärr kommer ridläraren Ronja och jag haft sluta och det är skit tråkigt, får se vem det blir istället innan jag vet hur vi gör till hösten..

I går Fredag var jag helt jäkla slut i både kropp och knopp, trodde inte jag skulle klara hela dagen på saga form utan att somna. Är hemskt när man blir så trött och inget hjälper. Men det vara bara att bita i hop. Var hemma vid halv sju i går och då hade min älskling gjort god mat som han fått göra hela veckan :) blir bortskämd av att komma hem så sent med färdig mat. Sen slöade vi bara framför tv hela kvällen innna jag äntligen fick lägga mig för natten.

min kärlek......

 

I dag har jag jobbat på Fröken Emma, hjälper dom nu när Emma har fått sin fina Molly och Anna fortfarande har kvar butiken i ubbhult. Trodde inte det skulle bli så mycket att göra men det var helt ok med folk och de fyra timmarna gick fort. Finns så galet mycket snygga kläder nu att man skulle kunna ta med sig allt hem och slänga ut alla sina tråkiga kläder.
Barnen var med Robban hos Lena och Conny så jag åkte dit upp direkt efter jobbet. Dom hade det så bra och var ute och lekte när jag kom. Sen åkte vi snabbt hem för att byta kläder och ta på varma regnkläder och sen begav vi oss till starten på cykelracet. Ronja tycker det är så roligt att se alla som klätt ut sig och speciellt då hennes favorit Challe.
Kan inte påstå att jag blev sugen att vara med, kände mig som en riktigt morsa där nere har blivit för gammal. Vädret är inte heller nåt att hurra för och antal deltagare var väl så där.
När vi cyklade var det 400-500 hundra som cyklade nu var det kanske max 200 hundra, tråkigt att det blir mindre och mindre. Men jag hoppas dom har roligt, jag hör åtminstone dunka dunka ända hit.

Robban är i Borås och roar sig och jag och barnen har haft mysLördag. först gjorde vi hemmagjord pizza som alltid är mycket godare. Sen har jag och Ronja tänt massa ljus och ätit allt onyttigt man kan hitta, godis, choklad, popcorn och chips. Hon tittdae på alfons åberg på datorn och jag tittade på fotboll. Nu sover båda barnen så gott och jag sitter här själv och hade hellre haft Robban hemma som sällskap :( stackars mig.

I morgon är jag äntligen ledig och skall inte jobba förän på Tisdag ;) hoppas att det kan vara uppehåll i morgon och bli lite varmare. Men jag skall ändå städa eftersom det inte blivit gjort på hela veckan. Men jag har faktiskt hunnit med att tvätta tre maskiner nu på kvällen. Sen längtar jag och ronja tills Måndag då våra favoriter kommer hem, Helena och Filippa och givetvis Robban. Vi har saknat dom overhört mycket.

min stora last i livet....

 

 

 

Nej nu skall jag kolla friidrott och sen sova gott. Puss.



Kommentarer
Postat av: syster yster

Fin bild på Robban

2010-06-14 @ 20:20:55
Postat av: Jessica

Japp han är ju min snygging till karl :)

2010-06-14 @ 21:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0