6:e Juni...

Nu är allt kalas firande för Ronja snart slut för denna gång och det är inte med inte man tycker det är skönt. För hur kul det än är med allt fixandes och firandes så tar det på krafterna. Man vill alltid att det skall bli helt perfekt och att sina barn skall bli nöja och lyckliga.

I morse gick jag upp halv nio och då sov resten av familjen. Vinnie vaknade klockan nio och efter det vaknade Ronja oxå. Jag gav mig ner till gympahallen vid tio för att fixa fram alla saker och göra ordning för ett barnkalas. Som tur var hade jag min älskade mamma till hjälp som alltid ställer upp. Hade nog inte hunit färdigt med allt annars. Jag drog fram saker och mamma blåste ballonger och fixad med allt annat. Ännu en gång tusen tack mamma!
Tycker det är så toppen att vara i gympahallen nu när vi inte har så mycket plats hemma och antal barn på kalset växer från år till år.

Klockan elva var det full rulle i hallen till tonerna av Mojje. Det är en fröjd för ögat att se hur barnen rör sig och hänger i ringar m.m. Är som att släppa ut kossorna på grönbete.
Barnen fick korv med bröd, men det var nästan ingen som hade tid att äta och jag försår dom. Sen blev det kladdkaka, bullar och vattenmelon till effterätt. Jag tror alla barnen var nöjda. Ronja var jätte nöjd och hon älskar alla sina fina presenter. Tack alla gulliga barn!

elin, Zelda, Mille, Ronja, Leia
Leia, Victor, fotbollsproffset Joel..
Ronjas kärlek Ted gillar golf..

Nu väntar vi bara på Challe som snart är på väg hit för att fira Ronja. Tror även Bashir hennes gudfar kommer och Lena o Henrik sen har vi firat klart.

Nu väntar en tuff vecka framför mig, jobbar sent hela veckan på saga form och det blir en lång vecka för barnen. Tur man har snälla människor omkring sig som kan hjälpa till och hämta lite tidigare nån dag. Hoppas på mycket folk så dagarna går fort.

Kram på er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0