4 Juni ....

Oj vilken super dag det blev i gårt för Ronja på hennes 5 års dag. Tror inte det kunde bli så mycket bättre. Robban väckte mig vid kvart i sju på morgonen, den fixade vi iordning en frukost bricka och gick upp till Ronjas rum sjungandes på ; Ja må hon leva ........
Så här söt ser man ut när man precis blivit väckt och inser att det är ens födelsedag.

Efter att ätit bullar, muffins och festis till frukost var det dags att åka till dagis och lämna barnen. Ronja hade bjudit med sina dagiskompisar hem till oss på sin födelsedag. Barnen brukar alltid bjuda på glass när dom fyller år och vi tänkte att det kunde vara kul att komma hit och äta glassen här istället. Med tanke på vädret kunde det inte bli bättre, jag hade inte tagit hem alla 20 barn om det hade regnat kan jag säga eftersom vi inte skulle vara inne hos oss.

Ronja var lite nervös innan och undrade hur allt skulle gå till. Men när hon förstod att jag skulle köra henne till dagis och sen skulle hon få gå med alla barnen hir blev hon jätte stolt. Själv hade jag lite panik med att fixa allt inann dom kom, ville så gärna att det skulle bli perfekt för Ronjas skull. Barnen fick glass, saft och en massa vattenmelon som dom åt tills det sprutade i öronen på dom haha. Klart att det var gott i värmen. Dom var helt underbara och lekte hur bra som helst och det blev mer än perfekt. Ronja var jätte nöjd när alla barnen gick tillbaka till dagis igen.


Efter att alla gått hem och Vinnie gått och lagt sig satte sig  jag och Ronja på balkongen och njöt av solen. Men det var inte länge man kunde sitta där ute, blev alldeles för varm och jag höll på att rinna bort. Våran balkong blir som en bastu eftersom det inte fläktar nåt. Men lite sol i ansiktet och på den blek/feta kroppen fick jag.
Sen bestod resten av dagen av att städa och fixa här hemma inför kvällen , men jag fick hjälp som vanligt av världens bästa mamma som alltid dyker upp när man behöver henne som mest.  Älskar dig för det mamma.

Vid fem kom alla gäster och då var det dags för ännu mer paktet till ronja. Hon fick som mycket kläder att jag kommer inte behöva köpa ett nytt plagg till henne på månader :) massa fina sommarkläder. Lite leksaker, smycken och pengar fick hon och till slut sa hon själv - nu kan jag inte få mer paket haha. Vi grillade hamburgare o korv och hade tårta och frukt till efterätt. Alla var jätte nöjda och innan gästerna gick hem blev dom inbjudna till Ronjas rum som hade dansuppvisning. Hon är inte blyg den ungen inte.


Robban håller bort håret....

Carpe Diem!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0