SÖNDAG 4/7

Det är roligt att vara borta, men det är mindre kul att komma hem med all tvätt och alla saker som skall ställas på rätt plats igen. Och när man bor i ett hus där det är 60 grader varmt innomhus får man lite lätt panik.
Varje sommar är det samma sak här hemma det blir olidligt varmt och man kan inte vara på övervåningen, ja vet gnäll gnäll men hur kul är det att ligga i sängen med blöta handukar på sig för att kunna sova . Gärna varmt ute men inne vore det bra om man kunde svala av sig. Nä det behövs markiser......

I Fredags kväll när Robban kom hem åkte vi till tubbared för ett svalkande kvällsdop. Det var helt underbart skönt att bada efter den långa bilresan och på tu man hand. Inte varje dag man åker och badar utan barn. Vattnet var varmare än vad jag trott.
När vi kom hem var det att hoppa in i duschen och sen gå in till Helena och Robban som fixat mat till oss. Tur man har med sina grannar va? Det blev grillat och en massa gott till- TACK SNÄLLA!!

Fick även ett armband av Robban som jag velat ha skit länge. Jag älskar armband av alla de slag men detta är lite extra, eller hur???

fast jag har den i denna färgsom är under,  Men kortet blev så dåligt.

HUMANITY ARMBAND I LOVE IT...

I går Lördag var det jobb som väntade och jag kände redan på morgonen hur jäkla varmt det skulle bli. Som tur var skulle jag bara jobba i fyra timmar, annars hade jag nog kreverat.
Så fort jag kom hem till bastun här hemma var det bara att vänta in mina underbara barn. Vid tre tiden kom dom hem och det blev kramkalas både mellan mig och barnen men även två små tjejer som saknat varandra väldigt mycket. Ronjahade köpt två halsband som det står bästis på som nu hon och Filippa bär runt halsen.
Sen lekte dom hela dagen och hela kvällen.
Vid halv sex åkte vi med Robert och Filippa till tubared och badade. Det var massa människor på stranden och barnen hade jätte kul i vattnet. Vinnie badade för fullt, men det var bara pappa som dög, kanske inte så konstigt med tanke på att han inte sett sin pappa på en hel vecka.
Efter badet var det dags att avsluta med en glass på glassbaren.

I dag blir det att städa och fortsätta med allt tvättande, har väl kört tvättmaskinen alldels varm sen jag kom hem. Får passa på i dag när det är lite svalare att göra ordning allt. Ronja har jag kört till farmor och farfar som hon saknat. Vinnie skall sova nu en stund sen blir det kalsa för mitt hjärta som fyller åt i morgon.

Carpe Diem.....

Kommentarer
Postat av: Nina

Vilka underbara armband!!! Var hittade din prins dem??



Puss å kram. Miss u

Nina

2010-07-05 @ 21:34:10
Postat av: Jessica

Han har köpt det på nätet, men det borde finnas i några affärer oxå. Jag vet att stjärnboden säljer det fast inte det långa.



Allt bra annars vännen?

KRAM

2010-07-09 @ 08:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0