ONSDAG 14/7..

Vart tog solen vägen då? Skulle bli fint väder i dag ju om man skall tro tidningarna, men just nu är det väldigt molningt. Men det är åtminstone behagligt nu och man kan göra saker utan att rinna bort.  Får väl se om några timmar om det klanar upp och solen tittar fram.


I går vaknade jag av att mina mage värkte som bara den, det värsta är att jag känner precis vart mina blåsor sitter för dom gör så förbanat ont. Har haft mer och mer ont de senaste veckorna och i går kände jag att nu hjälper det inte längre med alvedon. Jag får lite panik när jag känner smärtan och inte riktigt vet om det kommer att bli krampanfall eller om det bara kommer stanna vid den kraftiga värken. Jobbigt som fan!
Eftersom Vinnie fortfarande är dålig och knappt ens druckit de sista och inte ens viljat ha glass kände jag att det var lika bra att ringa vårdcentralen för oss båda.
Mamma hade ju fått halsfluss och därför viste jag inte om Vinnie oxå hade fått det.  Vi fick tid klockan tio och kvart över tio. Fattar inte dom som säger att dom aldrig kommer fram till Vc och aldrig får tider. Jag kommer alltid fram och får alltid tider samma dag och tycker det funkar jätte bra.

Jag viste att min läkare inte var där och att nästan inga läkare vet nåt om endometrios, vilket är väldigt synd. Men jag hade ingen lust att åka in till Borås bara för värktabletter. Får boka en tid efter sommaren istället till gyn. Vill bara att dom skall ta bort min äggstockar, men det är inte så lätt att få dom göra.
Vinnie hade inte halssfluss, men han hade virusblåsor i hela munnen. Längst insidan av kindorna, i gomen, ner i halsen och hela tugan. Inte konstigt han knappt vill dricka och ännu mindre vill äta, måste svida och göra så förbanat ont. Han drabbas alltid av nåt den ungen och då skall det vara av värsta slag. Men man blir lite orolig när han bara använt en blöja på hela dagen och det bara var lite kiss i den. Men men får försöka få i han lite dricka och ha koll, mer kan man inte göra.

Efter besöket hos doktorn åkte vi hem till mamma och hälsade på henne. Mamma kände sig lite piggare i går men fortfarande väldigt trött. Stackars mamma, hela semestern blir förstörd.
Mamma följde med oss och plockade jordgubbar i hyssna. Det fanns faktiskt massa jordgubbar och dom var skit goda. Tyvärr regnade det när vi kom fram och skulle plocka och jag hade givetvis inga regnkläder med mig. Men vi plockade en då och fick massa goda goda jordgubbar. Ronja tyckte det var jätte kul.


När vi kom hem var det dags att ta tag i hemmer lite. Barnen satt i soffan och slöade medan jag dammsög och plockade ordning, hann även med att tvätta lite kläder. Tycker jag tvättar varje dag men det är jag väl knappast ensam om.
Eftersom jag tagit värktablett blev jag otroligt trött och försökte vila en stund på soffan, men det var helt lönlöst eftersom Vinnie bara gnällde och gnällde. Han var verkligen inte på topp i går.
Vid fem åkte vi upp till Barnens farmor och farfar för lite mat och sällskap.
Jag och Ronja städade min bil och dammsög och torkade rent den. Sen tvättade vi den utvändigt oxå. Nu är den fin och ren igen, tur man har en duktigt dotter.
Kvällen avslutades med vaniljglass och färska jordgubbar- mumsigt!!!

OHHHHHHHHHHHHHHH nu kommer det lite sol, ha det bra där ute kram xoxo...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud vad gott med jordgubbar

2010-07-15 @ 09:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0