LÖRDAG...

Vad sklnt det var att få komma hem och sätta sig i soffan . Har jobbat på Fröken Emma i dag och det var full rulle i dag, rean har fortsatt och man kan verkligen göra gryma fynd då kläderna är så ny fortfarande. Snart kommer det att bli en skoaffär på Fröken emma och det kommer bli toppen bra, då den enda skoaffären i Bollebygd inte är mycket att hänga i granen om man säger så. Camilla kommer ta in massa bra skomärken .

När jag kom hem var barnen redo att åka in till Borås för att leka på Leos busland. Ronja och Vinnie har varit där med mamma men det var första gången för mig och Robban. Det var riktigt fint och det var otroligt stort. Massa spänande saker att göra. Vinnie var riktigt modig och ville givetvis inte vara på den lilla avdelningen utan skulle vara överallt och pröva det olika roligarutschkanor. Innan vi åkte kom Leo ut och hälsade på alla barnen och Ronja fick en stor kram.
Vinnie ramlade givetvis och slog i munnen och började blöda men han bryde sig inte utan det var mer jag som var rädd att han slagit i sin tand, men det gick bra. Roligt var det och alla var nöjda.

Vi avslutade med att äta på Max innan vi åkte hem.

Vad har hänt annars i veckan? I Onsdags var det sol och skönt väder, jag och barnen tog med farmor till Alingsås för ett besök på nolhagaparken. Har inte varit där sen Ronja var alldles liten och då hade hon inte mycket glädje av det. Men denna gång kunde både hon och Vinnie ha roligt med både djuren och på lekplatsen.
Jag har ända sen jag kommer ihåg älskat grisar och alltid viljat ha en liten minigris hemma. Men dom grisarna som fanns där var kanske inte de gulligaste jag sett, två av dom var helt enorma. Har inte sett så stora nån gång innan. Vi klappade och myste med djuren, sen åt vi glass i solen. Sen tog farmor med sig Vinnie på en liten promenad medans jag och Ronja besökte lekplatsen.






När vi kom tillbaka till Bollebygd hade båda barnen somnat i bilen och sov gott . När dom vaknade blev vi bjudna på grillade hamburgare hos Lena och Conny. Det är alltid mycket godare med grillat och när man kan sitta ute och äta.
Dagen avslutades med att hela familjen badade men jag skall inte ljuga och säga att det var varmt i vattnet. Tycker redan att det börja bli kallt i vattnet, fy !
här badar vi. hemma hos farmor/farfar.

Vädret har verkligen inte varit med oss, utan det har väl mer eller mindre varit grått och regningt. I Torsdags blev vi nerbjudna till gulliga Frida och hennes söta tjejor Alva och Elie. Våra barn har inte träffats så jätte mycket , men det gick kanon bra. Ronja och Alva är lika gammla och Vinnie och Elie är födda samma år, men det skiljer väldigt mycket i mognad på dom två haha. Vi fikade och tjötade och slog ihjäl två timmar.
På eftermiddagen och åkte jag ner med barnen till idrottshallen så dom fick springa/leka av sig medans jag och Challe träänade på vårat step och Core pass, KOMMER BLI HUR BRA SOM HELST. Känner mig skit taggad inför höstens pass och kommer att ge allt för att ni som kommer skall bli nöjda och lika laddade som jag.
Här får ni smygtitta lite på vad som komma skall, håll till godo.


I går Fredag, regnade det så mycket att man inte kunde gå utanför dörren. Jag fick mig ett ryck och satte i gång att städa i barnens och vårat sovrum. Det blev röjning i barnens leksaker och jag fick rensat ut massa kläder ur mina gadrobber. Är alltid lika skönt efteråt man rensat bort kläder man inte använt på 6 månader eller mer. Har blivit riktigt duktigt på detta numera. Desto större anledning att fylla på med nytt oxå , smart va?
JAg damtorkade , plocka ordning och dammsög innan jag tvättade golvet -skönt!

Efter att Vinnie sovit middag kom mamma och hälsade på. Jag hade lovat Ronja att åka in och äta på Mc så det gjorde vi tillsammans med mamma. Kände bara att vi var tvugna att komma ut och hitta på nåt efter att bara varit hemma och städat.
Vi shoppade lite små saker på Hm och sen blev det lite leksaker på ekohallen till barnen.  Alla nöjda och glada .

Nej nu skall jag umgås med mina barn innan det är dags att slänga dom i säng. I morgon skall det regna igen och jag tror vi tar ett besök på Borås badhus eller nåq annat roligt.

Trevlig kväll xoxo....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Träningen verkar spännande, får dåligt samvete bara jag ser det. Kanske skall ge sig på och pröva det....

2010-07-31 @ 21:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0