LISEBERG LISEBERG...

Jag och Vinnie gick upp klockan åtta och försökte inte väcka resten av familjen. Jag duschade och sen åt vi en god frukost tillsammans, men den kom ut lika fort igen på Vinnie :( Vid nio var hela familjen vaken och det fixades och donades. Mamma kom vid tio och hämtade lilleman som ännu en gång fick stanna hemma när familjen åkte till Liseberg. Skönt att slippa tänka på mat/sov tider och när han inte är 100% ville jag inte ursätta han för det.

Vid kvart i tio var alla klara och vi väntade på tåget som skulle ta oss till Göteborg.
Snygga brudar Redo.
Resten av gänget..
PÅ TÅGET förväntansfulla tjejor..

Många kom samtidigt som oss  eftersom Lisberg precis öppnat så det var kö att komma in. Men det var helt ok, för barnen var på gott humör och det sprang omkring kaniner som hälsade på alla barnen.

När vi väl kommit in och några varit på toa och vi fått köpt våra åkpass var det bara att börja åka. Barnen åkte lilla lisebergsbannan eller vad den nu heter själva. Tänk att dom blir så stora att dom kan stå i kö själva och fixa att åka själva. Dom tyckte det var kanon roligt.
Vi åkte lite små saker innan det var dags att testa bergodalbanan med tjejorna. Förra sommaren gick det så¨där bra när Ronja åkte den, men hon ville pröva den igen så vi ställde oss i kön.
Både Ronja och Filippa älska den, dom åkte den tre gånger, och jag måste ju ändå säga att den är lika härlig varje gång haha.
Som sagt vi var där en hel dag i tio timmar så vi hann åka en hel del på dessa timmar. Självklart spelade jag lite men jag brukar aldrig vinna nåt större, men i går var det tydligen våran tur att vinna för vi vann på allt vi spelade. Till slut våga jag inte spela mer haha.
Ronja och sin säl.
Dagens vinst...

Vi hade skit roligt hela dagen och hela kvällen, vi åkte, åt och drack. Tyvärr blev det lite kallt fram åt kvällen men det var väl vi som hade dåligt med kläder oxå + att man var rätt trött. Det var inte alls farligt med folk och inga större köer. Kan tänka mig att denna veckan kommer vara kaos med folk.  Tror alla vara super nöja med besöket på Liseberg och vi var väldigt mycket fattigare.

BILDER:







Parken stängde tio och vi var väl där i från vid tjugo över tio. Vårat tåg skulle inte gå förrän 22.56 så vi hade inte speciellt bråttom, men barnen var trötta och det var kallt så vi var väl vid tågstationen vid 22.35. Vi satt och väntade med en massa andra människor som oxå skulle hem och klockan gick och blev plötsligt 23.00 och inget tåg syntes till.
Helt plötsligt hör vi i högtalarna nåt om tåg-sabotage-buss och ingen fattade nåt. Men alla gick upp från "undergjorden" och försökte få fram om det skulle komma en buss och hämta oss sitället men det fanns ingen att fråga . Barnen började bli oroliga och ledsna och ville bara hem, alla hade panik och yrade runt och undrade om det skulle komma nån buss eller om vi skulle behöva ta oss till centralstationen.
Min karl ringde runt till Sj och försökte få några klara svar om vad som gällde. Kände ur jag bara blev mer och mer förbanad över situationen och speciellt när man hade en orolig dotter i knät. Till slut fick Robban veta att nån hade saboterat vårat tåg och då hade dom satt in en extra buss, men sen hade tydligen dom fixat tåget och ställt in bussen. Problemet vara bara att dom hade inte haft "tid" att få ut den informationen till oss stackare som stod borta vid liseberg och väntade, så tåget hade bara kört förbi. VILKA JÄVLA IDIOTER!!!!!!!!!
Klockan kvart över tolv kom det äntligen en extra buss som hämtade upp oss 20 tal personer som var trötta, frösna och förbande. Vi var hemma klockan kvart i ett istället för halv tolv. Många skulle jobba dagen efter och det var små barn som var helt förstörda. SJ - ta er i röven.... Kommer aldrig mer åka tåg och jag kommer alltid köra bilen istället. Så mycket för att värna om miljön haha.
Vilken avslutning på en lyckad kväll :(

I dag sov vi till halv elva, men jag är fortfarande trött och fryser hela tiden. Kommer inte att göra allt för mycket i dag inte.
I morgon skall jag jobba igen och det skall bli skönt faktiskt att få gjort min sista VECKA på saga form. Annars hade jag nog haft ångest men nu vill jag bara få gjort denna veckan. Hoppas ändå att vädret blir bättre och att solen tittar fram i veckan. Kommer bli en väldigt lugn vecka, skall försöka komma igång med träningen och börja förberedda mig för höstens pass. Det går snabby och snart börjar vi med träningen :) skall bli underbart.

Ha det bra kram kram xoxo....


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0