FREDAGEN DEN 16:e

I Fredags var det inte klar sol på himlen men det var varmt och vi bestämde oss för att åka och bada och njuta av värmen. Mamma som varit sjuk över en vecka kände sig bättre och följde med. Det var inte mycket folk och som sagt det var ganska mycket moln på himlen, men det var skönt att bara ta det lugnt och leka i vattnet.
Barnen hade roligt och jag fick njuta lite av min bok.


UNDERBART UNDERBART.

När vi kom hem var Vinnie helt slut som inte sovit nåt på hela dagen och han somnade i sin säng på studs. Ronja låg i soffan och vilade och jag satte mig på balkongen och läste klart min gryma bok (pepparkakshuset).
Vid fyra var det dags att duscha och göra oss i ordning inför kvällens äventyr. Vid fem kom farmor och hämtde Vinnie som inte fick följa med oss. Han får allt vänta några år.
Vid halv sju satt vi på en filt inne på trädgårdsföreningen spända inför kvällens artister. Vi hade med oss kyklingsallad, bröd, dricka, chips och cholkad och hade en fantstiskt kväll i solen.
Givetvis dog mitt batteri i kameran så inte ett enda kort fick jag SNYFT!

Melissa Horn var helt jäkla fantstisk, vilken tjej , vilken röst vilket intryck hon ger, får gåshud bara jag tänker på det. Ni som var där vet vad jag menar. Hennes röst och texter går rakt in i själen. Hon var helt grym.


Laleh var oxå jätte bra men tyvärr hade min dotter fått ont i stt ben och var lite orolig under tiden då hon sjung, så jag var inte jätte fokuserad när hon uppträdde. Ronja var redan då klockan åtta helt slut efter en lång dag och inte sovit nåt på dan.
Vi hade varit dåliga på att förklara hur kvällen skulle bli oxå så hade bara trott vi skulle kolla på Lasse och hon undra varför han aldrig kom. Inte lätt när man bara är 5 år, nu vet vi att hon var för liten för att följa med på en sån här låmg tillställning.


När Lasse väl började spela blev det full rulle alla sjung med i hans texter och det var magiskt som alltid när Lasse intar scenen. Skall erkänna att alla låtar inte är lika bra , men när de gamla goda låtarna kommer blir man helt lycklig och att få se detta live är coolt.
Ronja orkade dock inte vara kvar hela spelningen så vi missade slutet vilket var synd, men vad gör man inte för sina barn och jag o Robban har ju sett han förr så det var ändå ok.
Ronja var nöjd men hade helst bara viljat se Lasse.


Nästa gång blir det Liseberg och hoffmaestro, skall bli grymt och annorlunda.


xoxo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0