VAD ÄR DET SOM HÄNDER???????????????

I måndags efter träningen när kommit hem och satt mig i soffan började jag må illa och det blev värre och värre. Tillslut fick jag gå in och på toaletten och spy några gånger. Sov ganska ok under natten, men när jag vaknade på morgon kände jag mig som ett vrak, huvudet värkte och jag mådde fortfarande  illa. Ville bara ha kunnat legat kvar i sängen just då och inte behövt ta hand om två barn. Gick upp och ställde mig i duschen för att få lite värme och försöka pigga på mig. Kände inte att jag behövde spy mer , utan jag bara mådde illa.
Jag har lite panik känslor över att må illa eftersom min hjärna förknippar det med att vara gravid. Under båda mina graviditeter mådde jag illa i över tolv veckor och kunde knappt röra mig från soffan. Hade jag inte VETAT , så hade jag trott jag var gravid igen. Men det är jag inte  och tydligen inte magsjuk heller. Vad fan är det då??

Lämnade barnen på dagis och det gick jättebra med båda två. Efter det åkte jag ner till Emma på fröken Emma och hälsade på. Hjälp vad mycket snygga kläder hon fått in. Mitt shopping humör blev till max och jag hittade massa snyggt , tyvärr hade jag inga pengar. Men jag la undan två tröjor, ett par leggings, en sjal och vårens coolaste jeansjacka.. Nu vill jag ha vår och kunna använda min nya jacka som jag blev förälskad i, lägger upp kort när jag vart och hämtat den.  Efter Emma åkte jag och köpte lite mat som jag tog med mig till jobbet. Jobbade på vårdcentralen mellan halv ett till fyra. Kände mig jätte hängig men jag klarade av att jobba som tur var. Fick dricka massa vatten hela tiden, men det hjälper tyvärr inte mot illamåenddet. Vid kvart över fyra hämtade jag två barn som mycket hellre ville vara kvar på dagis. Ronja hade hört att några av hennes kompisar skulle ta sprutan nr två och ville oxå ta den. Fattade inget, vill ta spruta, kan ju inte vara normalt. Jag hade inte ränkt ta nr två, men tydligen vet min dotter mer än vad jag tror. Vad gör man inte, vi åkte tillbakaka till jobbet för att ta vaccinet. Ronja är så stor nu hon bara satte sig själv på stolen , sträckte fram armen och sa inte ett ljud. Jag var väldigt imponerad, vissa ungar skrek och skrek och då kände jag bara snälla låt barnen slippa om dom redan tagit den första.
Jag var helt slut när jag kom hem vid halv sex och då skulle båda barnen ha mat. Tur för mig fanns det rester som jag bara värmde. Vid halv sju la jag Vinnie och han somnade på en gång. Ronja la sig brevid mig i soffan och det dröjde inte länge innan hon sov gott på min arm. Illamåenddet fanns kvar och åkte upp och ner hela tiden. Vid åtta kom Robban hem efter att varit och sett på film. Kände att det var verkligen inte rätt dag att komma hem sent på, men men. Ronja vaknade när han kom hem och dom gick upp och la sig och läste böcker.
Jag tittade på handbollen3och vad säger man???

I morse vaknade jag och jag mår fortfarande illa och har huvudvärk. Vad fan är det för fel?? Jag fixar inte en dag till så här, att mp illa är min värsta madrömm. Skall gå till apoteket när jag jobbar och köpa åksjuketabletter och se om det kan lindra illamåenddet lite. Annars får jag utnyttja mitt jobb lite och fråga någon av läkarna om dom kan hjälpa mig. Jobba måste jag, spelar ingen roll vart jag är eftersom jag mår lika illa när jag ligger hemma i soffan. Mamma skall ta med sig barnen från dagis i dag så det blir en kort dag i dag oxå.
I kväll startar Ronjas barngtmnastik. Denna terminen skall hon gå i en större grupp och det tror jag hon kommer tycka är ännu roligare. I denna gruppen får dom gympa själva utan oss tråkiga föräldrar, spännande.

Nej nu måste jag samla kraft och göra ordning mina barn till dagis.
xoxo.....

Kommentarer
Postat av: Kristina

Välkommen i klubben! Har samma skit som dig, det började igår natt med illamående, feber o huvudvärk. Spydde gjorde jag först på kvällen igår, har nog aldrig varit så dålig, kändes ungefär som en jätte bakfylla. Som tur var hade farmor Isabelle, jag skulle ju jobbat egentligen. Levde på vatten hela dagen igår. Idag har jag ätit en halv banan men känner mig faktiskt lite bättre.



Krya på dig gumman!



Kram

2010-01-21 @ 08:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0