Tordsagen den 14/1

I dag vaknade vi kvart över åtta och gick direkt upp utan att dr oss i sängen. Efter frukosten var det bara att sätta sig i telefonen för att fixa massa olika saker. Min mail har blivit nedstängd
och jag måste hitta någon som kan hjälpa mig att komma in på den då jag har massa viktiga mail där i. Jag hjälpte Helena att ringa och anmäla Filippa till barngymnastiken och barndansen. Satt minst en kvart innan jag kom fram. Tur jag slipper det med Ronja, hon har alltid sin plats eftersom jag är ledare i BIF. Nu skall Ronja få vara med i stora gymnasikgruppen och sen skall hon börja i dansa på Söndag. Hon kommer ha fullt upp den terminen , men hon är lik mig och tycker det är roligt.

Vid halv elva lämnade jag barnen på dagis och då vara alla redan ute och lekte. Kändes att det var lite varmare ute i dag och dom små kunde oxå vara med ute. När jag kom hem satt jag och letade jobb, men det är lika lätt och roligt som att bada bland isbitar. Finns inga intressanta jobb just nu, håller tummarna på att det snart ändras. Vid ett träffade jag Helena och vi gick till gymmet för lite styrketräning. Jag har ingen axlar och är inget vidare stark i ryggen så jag är väl medveten om att jag måste träna överkroppen mycket mycket oftare än en gång i månaden. Men man får vara glad att man tränar något alls när man har små barn och en sambo med oregelbundna  tider. Vid två hämtade jag mina älsklingar och sen stannade vi till hos Kerstin och Rolf . Rolf hade köpt en ful tröja till Vincent där det stod - NÄR JAG BLIR STOR KOMMER JAG SPELA I ELFSBORG. Helt knallgul var den oxå till råga på allt. VI var hemma vid tre och då var det bara att göra pannkakor och se till att barnen fick isig lite mat innan Ronjas ridning. Vid fyra kom Robban hem och vid kvart  över fyra var vi på väg till ridskolan. Ronja fick ha Gabriell  idag oxå . Nu hade gruppen utökats med lite fler barn i Ronjas ålder. Jag har haft lite funderingar på om hon varit för liten ,  men tydligen var alla små.

Gabriell alltid lika mysig i stallet - NOT!

Ridningen gick mycket bättre i dag, men Ronja var givetvis besviken för att dom inte hann trava något på lektionen. Får väl se hur roligt hon tycker det är nu när det skall läras från början om allt . Det är då man märker att dom fortfarande är lite för små för att orka koncentrera sig. Men jag är överlycklig och hon med.
Nu har min älskade sambo lagat mat till oss, Vinnie sover så jag skall bara njuta av middagen med min familj.
xoxo.........

Kommentarer
Postat av: Frida

Förra året satt jag i telefonkö till kvart över tio..... Och blev 7:a på reservlistan.... Men i år gick det bättre!!! Imorn ska vi till stan o köpa gympakläder till Alva!

2010-01-15 @ 22:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0