Måndagen den 9/1

Fick ställa klockan på halv sju eftersom jag skulle jobba på vårdcentralen klockan åtta. Var ett tag sen jag behövde ställa klockan och eftersom Vinnie har börjat sova lite längre på morgonen vågade jag inte chansa på att vakna ändå som jag kunde göra förr.  Ronja är svårare att väcka och hon sover givetvis kanon gott bara för att hon måste gå upp. Men vid tjugo i åtta varvi på väg till dagis, är lite konstigt att ha två barn att lämna nu istället för en. Tar ett tag innan man får in rutinerna på vilket barn man skall lämna först osv. Tur att man har två enkla barn som inte klänger sig fast på en och gallskriker när man skall lämna dem. Var på jobbet strax efter åtta och då var det bara att börja jobba med en gång. Vi hade att göra under hela dagen och det var skönt för tiden gick så fort. Vid ett var jag färdig och då hämtade jag barnen på dagis. Vinnie sov givetvis när jag kom så jag gick in till Ronja en stund och tittade när hon lekte med Victor och Zelda.
När jag äntligen fått med mig barnen och på alla dessa kläder gick vi upp till biblioteket och lånade de sista två böckerna Twilight serien.

Om jag kunde drömma,
När jag hör din röst,
Ljudet av ditt hjärta och
Så länge vi båda andas.
Är helt fantastiska och man kan inte lägga ner böckerna förrän man fått läst färdigt sista sidan. I kväll börjar jag på ljudet av ditt hjärta.

Efter biblioteket åkte vi ner till Helena , Ted och Jack som nu äntligen kommit hem från sin Thailands semester. Tror ni man kände sig lika blek som snön när Helena öpnnade dörren. Hon var inte brun utan helt svart. Hon var jätte snygg och fräcsh . Ted och Ronja hade saknat varandra och till o med små killarna vara glada att se varandra igen. Alla barnen lekte tillsammans och jag  och Helena hade massa att prata om. Ted var så söt för han hade köpt en jätte gullig present till Ronja och dom pussades lite ha ha. Vi stannade i två timmar sen var vi tvugna att åka hem mot Ronjas vilja.
När vi kom hem var det bara att laga mat till familjen och börja förberedda kvällens träning. Halv sex kom jag hemmifrån och då var det raka vägen ner till hallen och förberedda inför kvällens kick off start.  Klockan sex var det runt 60 st förväntans fulla människor sm äntligen ville komma igång med träningen. Challe började med lite uppvärmning, sen hade hon 20 minuter tuff step up, jag tog sen över med 20 minuter Core träning. Efter mig var det Gabriella och hon körde Aerobic i ca 20 minuter. I pausen hade vi turen att få se tjejorna dansa lite cheerleading och det var häftigt eftersom dom varit med i VM och dansat. Tyvärr insåg man själv hur dålig man är på att dansa ha ha. Efter pausen var det Peters tur att köra box med gruppen och då fick dom verkligen kämpa , challe avslutade med tuff konition. Själv var jag tvungen att gå tidigare då jag knappt varit hemma på hela dagen . Kände att jag behövde mysa lite med Ronja innan hon skulle lägga sig.

En mycket bra dag alltså med massa roliga inslag.
xoxo......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0