Måndagen den 18/1.

I går var det en lugn dag för mig och Vinnie, Ronja blev hämtad av mormor vid elva och sen åkte dom in till Borås. Mamma hade lovat att gå med Ronja på Alvin och gänget. Tänk vad mysigt när man kan gå med båda barnen tillsammans och se en film. Men han är inte intresserad av tv för fem öre vilket är bra antar jag. Jag satt mest och funderade kring mina två pass och försökte fixa musiken. Vinne var inte på sitt bästa humör och var väldigt gnällig när det gick i mot han + att han var väldigt hostig. När Ronja kom hem från bion var hon oxå snorig och blek så jag befarade att båda höll på att bli sjuka.
Vincent sov oroligt hela natten och jag sprang in och ut hos honom flera gånger. Vid tre när jag gick in till han hade hans blöja kommit på sne och det var kiss i hela sängen. Bara att ta upp stackarn sätta på ny pyjamas, bädda rent i sängen och sen få han att somna om. Jag skulle givetvis jobba på vårdcentralen på Måndagen, men jag insåg att det var bäst att låta barnen vara hemma en dag att bli friska.
I dag gick vi upp vid halv åtta och då var Ronja jätte tjock i halsen och lät inte helt hundra. Fick i dom lite frukost och sen låg Ronja i soffan och tittade på barnprogram. Jag satte Vinnie i badkaret och fick mig ett ryck att grovstäda badrummet. Hatar att städa badrummet är förbannat äckligt och snuskigt. Men jag städade i 40 minuter och nu är det rent igen. Vinnie badade och hade kanon roligt så det var lätt att städa och inte ha han i hasorna. Har tvättat fyra maskiner tvätt, dammsugit både uppe och nere så jag fick gjort ganska mycket.
När prinsen sov  målade jag och Ronja med vattenfärger, blev fyra-fem teckningar var och det var riktigt roligt. Ronja älskar att måla och jag kan bara hoppas att hon ärvt Robbans gener när det kommer till måla och teckna. Han är riktigt duktig på att måla om han bara vill. Nu hoppas jag på at min dotter blir lika duktig hon.

Vid halv tre var båda barnen riktigt pigga och glada och eftersom ingen av dom hade feber tog vi på oss och gick ut en stund. Vi var bara här hemma och åkte lite pulka och busade i snön. Ronja lekte med Louisa som hälsade på sin mormor.





Alla mår bra av lite frsik luft och båda barnen hade roligt ute. Vi var bara ut en 30-40 minuter men det räckte som sagt var. Ronja fortsatte leka med Louisa och henne såg jag inte röken av .  Vid fem kom Robban och då stack jag ner till hallen för att förberedda mig inför Coren. Var lite små nervös för hur allt skulle funka. Men det kändes som om både Coren och Stepen gick bra och det var skönt att ha gjort det nu. Får väl se om man har träningsvärk i morgon haha
Nej nu skall jag äta och sen lägga mig. I morgon hoppas jag kunna jobba lite .
xoxo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0