LEKBORGEN!

Ok då , vi sov inte till nio i morse som jag hade önskat men jag gick inte upp förrän åtta. Barnen var vakna med jag tyckte att dom allt kunde få ligga och prata i sina sängar innan jag rusade upp. Vinnie hade en dålig start på morgonen och ramlade omkull ett X antal gånger och blev super ledsen varje gång. I mitt stilla sinne undra jag om det skulle bli en sån dag hela dagen med gråt och gnäll.  I dag blev det Vicents favorit frukost, havregryn och jordgubbssylt . Jag är glad för att jag måste hjälpa han att äta så jag slipper äta gröt. Skulle tyvärr aldrig få i mig gröt av nåt slag fast jag vet att det är väldigt nyttigt. Har inte en sån självkaraktär att jag kan stoppa i mig saker som jag inte tycker är gott bara för att det är nyttigt. Tur att barnen äter allt som inte jag gillar, måste ha gjort något rätt när det kommer till mat.

Ronja nyflättad, kan inte låta bli att glo på tv.

Vid halv elva hade jag och barnen tagit på oss kläder och gjort oss ordning för att åka till Helena och Filippa. Helena hade sin lediga Onsdag och vi tog med oss barnen till lekborgen i Borås. Vi bor mitt i mot varandra, sms varje dag men ändå hinner vi aldrig ses ordentligt. Vi hade en hel del att prata om i dag när vi äntligen sågs öga mot öga. Tjejorna lekte och stojade som bara den, fattar inte varför dom måste prata så högt bara? Man kan tro att dom är hörselskadade, nackdelen med dagis att dom måste överrösta varandra hela tiden. Vinnie lekte mest med sin nya tjej Helena haha han tyckte åtmisnstonde att det var väldigt roligt på lekborgen. Han är i en sån perfekt ålder nu, han är tillräckligt stor för att göra lite saker samtidigt som han fortfarande är liten och behöver min hjälp med mycket. Att man aldrig är nöjd, men det är bara det att Ronja är så stor nu och det går alldeles för fort. Hon fyller fem i Juni och det känns som hon växer upp alldeles för snabbt, jag hinner inte alltid med.

lik mormor...

oj vad det går ...

Ronja tillfångatagen.

filippa bus och Ronja bus...

Efter lekborgen åkte vi och åt lunch innan vi reste hem igen med barnen. Tack Helena det var rena terapin för själen att träffas i dag. Hoppas Filippa inte blir sjuk nu bara.
Hemma har vi tagit det väldigt lugnt, målat med vattenfärger och badat Vinnie . Nu skall jag snart göra middag vilket är det tråkigaste jag vet. Önskar jag hade en personlig kock som gjorde det åt mig. Men äta bör man annars dör man, äter gör man ändå dör man.
Trevlig kväll.... xoxo...

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag har aldrig tänkt på det innan men såg det på lekborgen, OJ va lik sin mormor han är =)

2010-01-15 @ 17:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0