HJÄLP..

I morse vaknade jag och tittade på klockan och insåga att hela familjen  sovit till kvart i nio, börjar bli lite bortskämd nu känner jag, men jag antar att det bara är tillfälligt. Men pga en bra start på morgonen fick jag en massa energi.
Jag är i städartagen nu igen och som vanligt börjar jag lite här och där och vet inte tillslut vad jag håller på med. Men tomtarna skall nu tillbaka till sitt lugna vrå, grannen åker förhoppningsvis ut i kväll  men jag antar att advent stjärnorna får stå till i morgon, eller inte. Jag rensar ut i alla skåp i köket och  nu åker muggar, glass, koppar, skålar m.m. ut och det skall bli luftiga snygga skåp . Är skönt när man får såna ryck och energi till att göra saker. Musiken står på max och jag antar att grannarna undrar vad som händer, men skall det städas så skall det och då krävs det riktigt hög musik - sorry! 
Ronja åkte med upp till farmor och farfar i morse så det är bara stackars Vinnie som undrar vad hans mamma pysslar med. Men han hjälper till att dra ut allt i skåpen och då är det lika bra att slänga der. Vet inte men är ni likadana som jag och sparar på allt. Fast man hela tiden fyller på med nytt så låter man3det gamla stå kvar och tillslut har man hur mycket skit som helst. Nej jag skall sluta ha massa kläder, saker, skor och annat liggandes och istället se till att dom som behöver det kan få det. Frågan är väl hur långt jag kommer i dag? men det är åtmisntone en bra start i mitt nya hälsosamare liv.

Nu skall jag lägga Vinnie och hoppas att han sover några timmar, själv skall jag fortsätta och göra ordning i köket. I morgon skall båda barnen på dagis och det blir roligt för dom, själv skall jag ta tag i mitt liv och sätta mig in i a-kassan och hur det funkar. Tar tacksamt i mot tips från er som vet hur det funkar med kassa kort och annat.

xoxo.....

Kommentarer
Postat av: sofi

nädå de va ingen fara man hörde bara lite ute på balkongen.

2010-01-03 @ 14:18:52
Postat av: Helena

Ska du slänga ut grannen?????? Hoppas du inte gör det med mig oxå sen när julen e över!!!?????

2010-01-04 @ 19:11:02
Postat av: jessica

Ha ha du vet hur bra jag är på att stava vännen :) men vem vet om du inte följer stationsreglerna slänger jag ut grannarna ;)

2010-01-04 @ 19:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0