HELG!!!

Vinnie fortsätter att sova bra på morgonen och vi brukar sova till kvart över åtta. I Fredags fick vi dock lite bråttom på morgonen eftersom vi hade tid till BVC kl 10.00. Jag har alltid som mest energi på morgonen och brukar att alltid komma in i fixar svängen, det som är bra med det är att jag får mycket gjort . I Fredags var inget undantag och därför glömde jag av klockan. Men vi hann som tur var och det var roligt att komma dit eftersom det var två månader sen jag vägde Vinnie. Jag hade ändå tur som fick en tid till 15 månaders kontroll då dom nu har ändrat att man inte får komma förrän till 18-månaders kontroll. Lite nyfiken är man ändå på hur dom växer och kolla deras kurva. Vinnie var 84 cm lång, 11,2 kg och 48cm runt huvudet. Han är väldigt lång min kille, vilket är bra då killar skall vara långa och ståtliga. Han är inte så rund och go som Ronja var men han är en normalkille. Vi var klara på 20 minuter och då  åkte vi bort till öppna förskolan en stund.
Resten av dagen var vi bara hemma och segade. Ronja kollade på sitt nya favoritbarnprogram , bummibjörnarna och Vinnie sov en bra stund. Var trött i kroppen och kände mig lite halv seg.  Kvällen spenderades till Lets dance. Måste erkänna att Stefan Sauk är rätt snygg med sitt pondus. Hans partner är åtminstone helt kär i han hahah.


I dag Lördag gick familjen upp hav nio och alla var på strålande humör. Robban fixade frukost till alla och vi åt tillsammans. Vid tio åkte Ronja och Robban till farmor och farfar, jag och Vinnie åkte och hämtade mamma. Min morbro fyllde 54 år i dag och jag har inte träffat han på 11/2 år. Kent som han heter är väldigt sjuk och bor på ett boende och har hjälp med allt dygnet runt. För fyra årsedan fick han en hjärtinfatkt och stroke som var så illa att han aldrig hämtat sig. Iställer har det blivit värre och värre och nu kan han inte ens äta längre utan måste få mat igenom en sond. Är för jävligt att så unga människor drabbas och att dom inte får gå vidare utan tvingas leva år efter år på detta vis. Jag älskar min morbro med tycker inte det är ett värdigt liv han lever just nu.
Vilket fall som helst kände jag att jag nu var stark nog att se han igen. Hade målat upp en bild av han hur han skulle se ut m.m.  Till min stora förvåning såg han riktigt bra ut och det var skönt att se han . Tyvärr missade jag att ta med mig kameran för jag ville visat min syster hur han såg ut. Han orkade inte sitta upp med oss så lång stund, och han kan nästan inte prata men han viste ändå att vi var där. Han blev glad att jag var med och han sa mitt namn några gånger. Grattis Kent!
Efter det åkte vi med mormor så fick handlat lite mat . Vinnie var helt slut då han inte somnat i bilen på vägen in som jag planerat. Han somnade nästan i kundvagnen och armarna bara hängde längst sidorna helt avslappnad haha. Var hemma i Bollebygd igen vid halv fyra, det var den dagen det. Nu skall jag göra fiskgratäng till mig och familjen, sen blir det Robinson och sängen för min del. I morgon måste jag träna träna inför Måndagens första Core och step pass. Ronja skall på Bio med sin mormor och se på Alvin och gänget.

Trevlig Lördags kväll...

Kommentarer
Postat av: Mia

Skönt att du orkade träffa honom. Det uppskattade han säkert.



Edvin har större huvud än Vinnie och det skiljer 5 månader. Hoppas han är smart min unge med så stort huvud. :-D



Kram

2010-01-16 @ 18:56:27
URL: http://svaneholmskan.blogg.se/
Postat av: jessica

haha du är la rolig du. Han är jätte smart din unge, se han kan ju redan gå :) kram

2010-01-17 @ 12:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0