FREDAG 29/1

God morgon alla pigga glada människor, tyvärr känner jag mig allt annat än pigg. Våran lilla familj är drabbade av jobbiga förkylningar  på ett eller annat sätt, vissa mer än andra. Hatar när man aldrig får känna sig 100% frisk, utan går omkring med massa skit i kroppen. Ja nu har vi en jäkla massa rinnande näsor här hemma..

I går var barnen på dagis från halv elva till halv tre då mamma hämtade dom. Jag hade ett brsök på gynmottagingen i går hos min nya läkare. Blev så besviken när jag gick där i från och åkte hem. Läkaren var helt dum i huvudet och var inte ett dugg intresserad av mig. Hon frågade inget om hur jag haft det och hur mina smärtor var m.m. Nej hon ville bara att jag skulle byta p-piller och sen var det bra. Aldrig att jag går till den läkaren mer idiot. Fick inga svar på mina frågor om hur länge jag skall gå med endometrioser och smärtorna i magen innan jag får pröva en annan behandlig m.m. Får pröva att byta p-piller nu ett tag och se om det blir någon skillnad på smärtorna i magen.
När jag kom hem var det bara att laga mat och äta innan det var dags att åka med Ronja till ridningen. Det blir lite tight med tid, men jag är van att stressa fram och tillbaka. Jag trodde dom hade teioro  på ridningen, så vi åkte upp lite senare än vanligt. Men som alltid hade dom ändrat sina planer och tyckte barnen skulle ha ridning istället. Tur man har ridit innan och kan fixa med hästarna, snabbt och lätt fick jag snabbt klar Gabriell.
Ridningen gick kanon bra och Ronja var mycket bättre på att hålla tyglarna denna gången. Dom fick träna på att rida slalom och då givetvis kunna svänga .



fter ridningen stressade vi hem igen för att jag skulle hinna byta om och sen åka upp till dagis för deras första Core träning. Det var lika roligt som jag kom i håg det att träna en personalgrupp tillsammans. Det blir många goa skratt och härliga kommentarer. Dom kämpade på och nu blir det tio gånger här framöver.

I dag blir det en lugn dag här hemma med  barnen. Måste göra lite små ärenden och träffa Helena med barnen för en Fredags fika, sen blir det till att vara hemma hela dagen och kurera oss. I morgon är det planerat att gå till krogen och då vill jag inte vara förkyld och hängig.
Ha en bra Fredag ..........



Kommentarer
Postat av: Challe

Vad fin hon är på hästryggen.. snart får väl Robban köpa en ponny :)

2010-01-29 @ 14:27:21
Postat av: jessica

Ja ser du hur det lyser i hennes ögon, hon älskar det. Du får försöka hänga på nån dag.

2010-01-29 @ 15:23:58
Postat av: Carita

Ni måste bara komma och hälsa på i sommar så hon får rida Primör. Du får försöka planera in en dag om ni är och hälsar på syster yster, det är ca 7-8 mil bara och tar en timma att åka.



Stå på dig ang magen!

Kram

2010-01-29 @ 16:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0