7:e Januari....

I dag vaknade vi runt halv nio och jag blir lika glad varje morgon vi har sovit så länge. Är väl typiskt att han skall börja sova längre när man  förhoppningsvis snart skall börja jobba. Efter en lång frukost tillsammans lekte banen och jag tvättade sängkläderna och bäddade rent i sängarna. Plockade ordning lite på övervåningen. Sen tog jag och barnen på oss kläder för att gå ut på en promenad. Men fy vad kallt det var, vi gick bara över till Hemköp och köpte oss lite bullar till fikat. Kändes som kinderna skulle trilla av ansiktet.


När vi kom in i värmen var det mysigt att duka upp saft och bullar till mig och barnen, måste passa på att mysa tillsammans nu när vi kan. Vid tolv la Vinnie sig och somnade gott. Då fick jag mig ett ryck att ta tag i alla framkallade kort som bara liggat en låda i flera år. Var riktigt roligt att sortera och sätta in korten i album och göra fint. Var massa kort på Ronja när hon var liten och det framkallade många glada minnen. Hann göra massa praktiska saker under tiden han sov och det kändes väldigt bra efteråt måste jag erkänna.
När Vinnie vaknade kom grannen under oss och hämtade båda barnen och tog med sig dom ner till henne för att bjuda på färskpressad juics. Gulliga tanter som bor hos oss, är alltid gulliga mot barnen. Jag passade på att dammsuga  undervåningen och plocka undan alla leksaker. Ronja stannade ute med Louisa en stund och lekte i snöhögarna som blivit utanför. Vinnie spexade mest med Ronjas glasögon.

Vid halv fem åkte vi påpälsade upp till ridskolan. För er som tillbringat era dagar där, vet nu hur jäkla kallt det är där. Är varmare ute än inne . Ronja hade tjatat om detta sen hon vaknade och frågat när skall vi åka , när skall vi åka osv.  Hon var helt salig när hon fick på sig sina ridkläder och äntligen kom till stallet. Jag var lika salig jag så tyvärr glömde jag att ta kort :( får ta desto mer nästa vecka. Ronja fick rida Gabriell som tur var eftersom det är hennes favorit. Dom var tre stycken som red och dom två andra tjejorna var mycket större än Ronja och hade ridit innan, så det var kanske inte det bästa. Skall kolla det nästa vecka om det är meningen att dom skall gå i samma grupp. Men Ronja kämpade på och försökte trava i lättsits och samtidigt hålla sig kvar på ryggen. Jag fick mig världens träningspass genom att springa brevid hästen runt runt runt, höll på att kräkas. Men inga olyckor och alla var nöjda och glada när vi åkte hem igen.

xoxo....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0