2 JANUARI 2010

I dag sov jag och Ronja till halv tio och det hör verkligen inte till vanlighten, men det var väldigt skönt. I går var det en slapp dag här hemma, vi vara hemma hela dagen och städade efter nyårsafton. Vid fem var vi bortbjudna till Robbans mamma för lite mat och julklappsutdelning. Vi åt tacos så nu är julmaten slut för denna gången. Kvällen var trevlig och barnen fick massa fint och jag fick ett kanon snyggt halsband. Vi var väl hemma vid halv nio och då var prinsen trött.

Ronja i sina fina ME TOO kläder från lilla jag.

Lena och Vinnie..


Henrik.

Vinnie gillar att sätta sig i små små lådor haha söta unge...

I dag hämtade mamma Ronja vid elva för dom skulle åka ner till Göteborg och se Pippi fira jul på lisebergstetatern. Tycker det är mycket roligare att låta barnen gå på teater än att se på bio, det blir en helt annan upplevelse för dom när dom ser det så på nära håll. Nästa teater blir Karlsson på taket på Åhaga till våren. Innan mamma kom hade min lilla otursunge som man inte kan lämna själv en sekund utan att han hittar på massa bus , tagit sin bobicar (eller hur det stavas) och kört ner den för trappan. Problemet var bara att ungen satt på bilen, jag hörde bara bom bom bom  och allt jag fick fram var nej , nej , nej , men jag hann inte stoppa han. Gud vad rädd jag blev trodde fan jag skulle skaka ihjäl . Han blev givetvis jätte ledsen och väldigt rädd och han har ett blåmärke på pannan och några på kroppen, annars klarade han sig väldigt bra. Han klättrar på allt och är aldrig still, vet inte vad jag skall göra med han. Får köpa en lekhage till han ha ha. Fattar inte att det finns barn i denna ålder som kan sitta still och titta på tv eller kolla i en bok, det finnas inte i hans värld att göra det. Vi får nog träna på att sitta still och titta i en bok. Men som sagt han fick ingen hjärnskakning och blev inte allmänpåverkad. Vid tolv somnade han gott i sängen och jag passade på att fortsätta på mitt nya corepass som snart skall ha premiär.
Vid två gick jag och spilli till gymet för att träna , Robert J och filippa passade vinnie under tiden vilket jag är så tacksam för. Vi körde cirkelträning med 1 minut på varje övning *2. Sen fick kära Helena vara min Core modell och testperson för de nya övningarna. Kan tyvärr inte lägga ut kort för då vet ni vad komma skall men ett smakprov skall ni få. (sorry kunde inte låta bli Helena)

Har än väldigt bra känsla för vårens termin och det är alltid bra. Helena gav mig tummen upp så det är väl bara att gå ut hårt från start eller vad säger ni.
Vid fyra kom mamma och Ronja hem och hon var på super gott humör. Pippi hade varit jätte bra och hon var mest imponerad över att huset snurrade . Mamma hade köpt mat som hon lagade till oss alla. Älskar när mamma är här och skämer bort oss, speciellt när Robban jobbar. Som vanligt äter man alldeles för mycket och blir alldeles dåsig. Robban och Ronja spelar nu tv-spel och jag sitter ensam här vi datorn, snart skall jag se på Robinson som är det enda vettiga att se på. Hoppas Robban kan trolla fram en bra film kvällen till ära. Jag vill givetvis se New Moon och njuta lite.
Vi får se vi får se.

xoxo.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0