12:e Jan...

Vaknade till Vinnies underbara morgon kvitter vid tjugo i åtta och det är inte fy skam. Ronja sov till åtta innan hon gjorde oss sällskap. Det blev rostat bröd och yoghurt då Ronja är den som bestämmer vad vi skall ha till frukost. Vid nio lämnade jag barnen på dagis trots jag inte skulle jobba. Har ni hört nåt så hemskt va? lämna sina barn fast man inte skall jobba ..... Tänker inte ens gå in på den diskusionen här för det finns INGA RÄTT ELLER FEL alla får göra vad som är bäst för sina barn. Skit samma jag lämnade dom lite efter nio så dom skulle kunna vara med på samlingen. Det går kanon bra för Vinnie på dagis, han börjar komma in i deras rutiner och har under dessa dagar sovit 11/2 timme på vilan, jätte skönt. Personalen tycker han är en go, glad charmig kille och det är ett bra betyg haha.
Själv åkte jag hem och bara va i två timmar, frös och kände mig allmänt dasig. Men efter en varm dusch fick jag lite energi och kunde börja fixa ordning här hemma. Två maskiner hann jag tvätta och dammtorkade + dammsugade. Bättre än inget .

Vid halv två hämtade jag mina barn och som vanligt var det lite tjöt mellan mig och Ronja innan hon ville gå med hem. Tror ni man längtar till våren när man skall ta på alla jäkla kläder och man har en unge i knät som ålar sig och tycker det är skit trist. Nä då längtar man till att bara ta på dom en go tröja och ett par jeans.  När vi var klara körde jag fort bort till Råsa och slängde lite skräp som blivit efter  jul och gav bort lite annat . Oh att det kan kännas så tillfredställande att rensa . Efter det tog jag med mig barnen till högas pulkabacke och där hade vi pickinick. Var skit mysigt att sitta i snön och äta ostmackor. Tyvärr hade solen börjat försvinna så det blev snabbt kallt.


Ronja njuter verkligen över såna här små saker.
Efter en stund fick barnen syn på mormor som kom gående hem från jobbet.

Barnen åt och mumsade och vi hade det kanon mysigt. Medans vi satt där fylldes backen på med fler barn som skulle åka pulka och till våran stora glädje kom även Ted, Jack och Helena som var på väg hem efter dagis. Efter en kvart fick  Mamma ta med sig Vinnie hem som började bli för kall enligt mig, men inte enligt honom för han blev så arg när han inte fick stanna. Men jag tycker det är lite läskigt med deras ansikten och jag hade givetvis glömt rånarluvan hemma.



Jack hade på sig ordentligt med kläder , men han såg mest frågande ut hela tiden haha söta unge. Barnen åkte pulka och hittade ett hopp att åka över givetvis. Efter en timme ute frös jag och tog med mig Ronja in till mamma. Tur att hon bor precis vid backen. Inne hos mamma drack vi varm choklad och åt mackor , Vinnie drack oxå lite varm choklad mumsigt.  Vi åkte hem vid halv fem och då började det bli mörkt ute.  Men en mysig dag tillsammans med barnen har jag haft och nu sitter vi alla framför barnprogramen och myser .

xoxo....

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag kände mig lite träffad över kommentaren du skrev längst upp där... ha ha!!!! Jag VET att du gör rätt vad gäller dina barn, men kan tyvärr inte säga dsamma om alla!!!! ;)

2010-01-12 @ 21:01:46
Postat av: Anonym

Puss på dig Helena haha, men det finns säkert fler än du som tycker så. Jag vet vart vi står :)

2010-01-13 @ 08:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0