10:e JANUARI

I går träffades vi elva stycken utanför hemköp klockan nio på morgonen. Det var svin kallt ute men med all förväntning i kroppen gjorde det inte så mycket. Vi kom fram till Astrazenica vid halv tio och då var det först lite samling och genomgång av ledare/pass.

Laddade brudar från Bollebygd.

Vårat första pass var Danceaerobics med  Niklas Liljesand, som är instruktör från Göteborg. Den killen är helt klart en av dom bästa vi har i Sverige. Han gör super gryma pass och är grymt duktig på att få med alla på hans ide`r. Beskrivning av passet: En klass med mycket känsla och attityd där musiken och rytmen i klassen styr kroppen in i ett gung utöver det vanliga. Olika dansstilar mixas med aerobics .
Personligen kände jag mig som världens stelaste och klumpigaste när jag gjorde hans pass, men vem bryr sig när det är så förbannat roligt. Efter den klassen var jag helt slut och det fanns inte mycket ork kvar i kroppen. Men det var bara att fylla på med lite socker och frukt och ladda om inför pass nr två.

DancyStep var oxå med Niklas till dom flesta tjejernas förtjusning.  Eller hur Challe haha !
Det var först och främst stepen jag skulle fokusera mig på och hitta nya spännande kombinationer till mitt egna pass. Och jag fick massor av insperation, nu skall jag bara blanda in det till min stil så blir det kanon bra. Niklas använder sig mycket av jazz och shovdansi hans step vilket inte är min stil. Men det är alltid roligt att pröva på andra steg som man inte brukar göra i vanliga fall. Vi hade skit roligt under stepen och gav 110%.

Gabriella, Challe och Alexandra...

Efter lunchen var det dags för pass nr tre och det var ett StepPuls  pass med Fernando.  Ett enklare pass med mer intervallträning vilket i sig är riktigt jobbigt. Tyvär hade jag redan gått på dettta pass för Fernando efter sommaren så det var lite trist. Men jag fick jobba hårt ändå och kroppen började vid det här laget gå på sparlågan.  Fötterna började värka, ryggen var inte riktigt på topp och min kondition har aldrig varit bra tyvärr. Men viljan är starkare än allt annat och har man bara viljan så kan man fixa det mesta.
Sista passet var Elements training med Henrik och Fernado . Ett boot-camp inspirerande tränings pass, som tydligen kommer att bli större och större framöver. Supermotiverande övningar inom funktionell träning i kombination med kondition, explosivitet och rörlighet. Jag skulle kunna tänka mig att detta skulle passa fotbollskillar , träningsmänniskor som vill ha den tuffaste träningsformen man kan få utan en massa kordination. Jag kan tänka mig att köra detta utomhus till våren om man får ihop ett bra gäng med tjejer och killar. Kan varmt rekomenderar detta om vi startar nåt sånt. Blev nästan rädd för min syster som verkligen hittade sin grej i detta boot-camp pass. Hon gav fan allt och det syntes att hon gillade den formen av träningen. Challe fick ihop det med myran haha underbart roligt såg det ut.

'

En underbart rolig dag med massa svett, skratt och ett kämpnades . Vi var alla trötta i bilen hem och jag ville helst bara hem och slänga mig i soffan. Men jag åkte upp till resten av familjen som var hos Lena och Conny på middadag. Det var gött att få färdiglagad mat och bara sätta sig till dukat bord. Vi var där i två timmar innan vi åkte hem. Ronja ville stranna kvar hos farmor och farfar, så hon sov där i natt. Själv lyckades jag bara hålla mig vaken til tio sen somnade jag helt utmattad. Rolig Lördagskväll.

I dag var jag väldigt stel i kroppen, kände att jag inte tränat nåt under jullovet. Men jag har ingen träningsvärk, antar att den kommer lagom till i morgon när vi startar träningen äntligen. I dag har jag tvättat tre maskiner, gjort slingor på mamma och satt ihop mitt Core pass . Nu skall jag inte göra så mycket mer utan bara vänta på att resten av familjen kommer hem. Jag och Vinnie har ätit våfflor och det var inte helt fel kan jag lova. Nu hoppas jag att vi ses i morgon klockan 18.00 i killa hallen.

xoxo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0