1 JANUARI 2010.

God fortsättning till alla där ute. Nu har vi ett nytt år och massor av möjligheter att göra om saker vi inte gjorde 2009 och ändra vårat liv till det bättre. Själv har jag massa saker jag skall bättre mig på 2010. Jag skall för det första ta tag i mitt missbruk när det kommer till nässpray. Fick mig ett rejält uppvaknande i går när jag såg min 14 månaders bebis ta nässprayet och satte det till näsan och låsades dra in det i näsan. Panik till och med Vinnie förstår att mamma tar detta väldigt ofta. Nej fem år skall inte bli sex osv , nu blir det att boka läkartid och be om hjälp. Det är mitt första löfte till mig själv att bli fri från den skiten. Jag skall sluta med att feströka, mina barn skall ha en hälsosam frisk mamma som inte luktar äckligt och röker. Vad är jag för en förebild till mina barn om jag röker, nej ingen mer sån skit. Detta året skall all min energi ligga på hälsan och träning. Jag skall utveckla min träning och försöka göra den ännu mer effektiv och rolig och få fler folk att komma och träna. Jag skall umgås och hitta på roliga saker tillsammans med min familj , ha egen tid med varje barn och hitta egentid med min älskling. 2010 skall bli ett kärleksår där vi rår om varandra . Ronja kommer börja rida ni på ridlekis varje torsdag och det ser vi nog fram i mot lika mycket hon och jag. Vinnie blir större och större och nu väntas dagis på riktigt för hans del oxå och det kommer göra den gangstern gott. Själv skall jag ge mig ut och söka jobb, inte det lättaste men skam den som ger sig. Måste väl finnas något jobb till mig där ute ? Den 11/1 sparkar vi igång träningen efter juluppehållet och det skall bli helt underbart att ställa sig i den svettiga hallen med dålig ventilation och få alla magar att spännas ha ha.

I går var det som sagt nyårsafton och dagen började väldigt lugnt med lite sovmporgon för min del. Vid tio åkte Ronja och Robban till Lena och Conny. Jag fick den smarta iden om att ta Vinnie ut på en promenad helt ovetandes om hur kallt det var ute. Inte det bästa att ta ut dom små när det är så kallt, men jag stoppade om han ordentligt i vagnen och sen gick vi upp till mamma med lite färskt bröd. Jag lämnade han där och tog mammas bil hem för att få städa och duka ifred. Inte lätt att städa med en unge som drar fram allt igen . Men jag hann fixa och skala potatis innan mamma kom med Vinnie.


Vid tre försökte jag lägga mig med Vinnie så han skulle sova och orka vara uppe lite längre på kvällen. Gick så där, han är helt hopplös när det kommer till att jag skall lägga honom. Robban och Ronja kom vid halv fyra så jag tog Ronja istället och fick henne att sova en timme , vinnie somnade oxå och sov nästan två timmar. Är roligt om barnen kan vara med så länge dom orkar på nyår och inte måste gå och lägga sig. Dom skall känna att det är fest tycker jag.

Ronja färdig och klar...

Jag färdig och klar...

Vid halv sju kom våra fina gäster Robban, Helena och Filippa. Detta är femte nyår vi firar tillsammans, från början var vi några familjer fler men det har droppat av under åren. Men vi håller kvar och i år var det våran tur att vara hemma hos oss.


MINA FAVORIT KILLAR I HELA VÄRLDEN...

Som vanligt ställde sig killarna i köket för att laga mat medans jag och Helena intog soffan med varsin öl. Det bjöds först på olika ostar och kex, med vindruvor m.m.. Maten bestod i potatisgratäng, rådjurskött, två olika såser och en jättesalladsskål. Maten var helt underbart god och som vanligt hade killarn lyckats bra. Det värtsa för mig är att äta så sent, jag blir helt slut och jättetrött. Trodde jag skulle vara tvungen att sova en timme efter all mat och öl.




Barnen lekte hela kvällen jättebra , fast Vinnie oxå gärna ville vara med tjejorna och busa. Han fick vi hämta ett antal gånger under kvällen från Ronjas rum, inte lätt att vara minst alltid. Men han var på gott humör och han var med fram till elva sen la vi han och han somnade som en stock, inte en enda raket kunde väcka han ur hans skönhetssömn. Ronja och Filippa hade brottningsmatch med Robban. J och jag vet inte riktigt hur det slutade.


Vid elva började barnen bli trötta och vi satte alla oss och tittade på en film, killarna gjorde efterrätt som alltid skall vara marängsviss, detta gick glatt ner i alla magar fast alla var helt propmätta . Men sött gör tydligen susen. När klockan var fem i tol var det daqgs att gå ut för att skåla i det nya året. Men både Ronja och Filippa ville inte vara ute mer än nån minut så vi ställde oss i fönstret och tittade på alla raketer istället. Lika skönt det eftersom det var så kallt ute.


Mina fina tjejor......

Kvällen slutade klockan ett och då var alla lika trötta tror jag. Jag gick och la mig nästan med en gång och läste lite ur min bok som jag precis börjat med. Smällarna tog slut fort och det var vi väldigt tacksamma för. Barnen sov hela natten utan ett ljud. Tack Helena och Robban för en trevlig nyårs kväll, nästa år bor vi grannar jippi jippi.

xoxo.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0