UPPDATERING..

Hej hopp nu skall jag ta en stund och blogg medans barnen river runt och är nöjda med livet. Har haft fullt upp här några dagar och inte riktigt haft ork att sätta mig vid datorn.
Jobbade på vitsippan i Onsdags och i Torsdag och det var kul att just var där jag känner så många barn och föräldrar. Ungarna var helt fantastiska och jag trivdes verkligen på den avdelning.

Barnen har peppar peppar klart sig från magsjuka fast det går en ny omgång på Ronjas avdelning ;( hur svårt kan det vara att hålla sina barn hemma tills HELA FAMILJEN ÄR FRISKA OCH SYMPTOMFRIA - varför inte stanna hemma 72 timmar????????Nej då, tydligen är det vissa som lämnar sina barn efter bara ett dygn hemma igen på dagis och personalen får inte neka något barn. Men hallo alla andras barn då, skall dom riskera bli smittade bara för man inte kan vara hemma med sina barn? Och kom inte med det snacket att man inte har råd att vara hemma .... Nej nog om detta, mina barn har klarat sig än så länge. Fast vi har fått allt annat man kan få och tycker det räcker med det. Just nu är väl hälsotillståndet snoriga näsor BARA :)

I Onsdags kväll var jag på krogen med Emma och Anna. Vi har pratat länge om att komma iväg men det har varit svårt att hitta ett datum som passar alla. Men i Onsdags blev det äntligen av. Jag och Anna lärde känna varandra när Ronja och Adam började på vitsippan för ca 4 årsedan. Tycker nog att vi hittade varandra ganska fort och vi hade en del uppdrag ihop som vi kämpade med haha. Emma har jag alltid känt men kanske inte umgåts med eftersom hon är mycket yngre än mig. Jag umgicks mer med hennes bror Niklas. Men på senare år har vi lärt känna varandra mer och mer och jag tycker verkligen om henne. Vi åt kanon go mat och hade förbaskat roligt tillsammans med massa goa skratt. Underbart att gå iväg och ha lite Onsdags lyx utan barn.

Hemma igen var det killarnas staffett i längdåkning. Jag och Robban la oss i sängen och tittade tillsammans, jättemysigt och resultatet kan vi inte klaga på - GULD GUD!!!!!!!! Vilket Os vi har, roligt att vara svensk. Tror aldrig folk har varit så intresserad av längdskidor som nu, själv har jag varit ett trogen fan så länge jag kan minnas.  Är en skidnörd av all de slag haha

I går slutade jag tidigt och tog med mig barnen hem vid tolv vilket var skönt med tanke på magsjukan. Vinnie somnade som en stock och han fick jag väcka halv fyra, annars hade han sovit hur länge som helst. Vi gjorde pannkakor och hade det mysigt utan att göra nåt. Sen bädda vi ner oss i min säng  Ronja o Vinnie brottades och hade kanon roligt.  Vinnie har börjat att brotta ner Ronja så fort han får chansen haha ser jätte roligt ut och han kämpar för fullt.
När Robban kom hem hade han med sig var sitt paket till barnen. Vinnie fick en stor rory racerbil och Ronja fick nåt stort Ben 10 sak med massa små gubbar som förvandlas till monster ??? Ingen anning men hon är inne i en Ben 10 period. Dom var minst sagt lyriska, snäll pappa dom har.


Nej nu måste jag sluta skriver mer i eftermiddag.....

Hej igen, var tvungen att köra mamma till centralen i Göteborg eftersom hon och min moster skall ta tåget till Stockholm i dag. Hoppas dom kommer fram utan massa större förseningar. Ronja lämnade jag på öppnaförskolan tillsammans med Elin, edvin och Maria. Skönt att hon slapp följa med bara för att sitta ibilen, Vinnie sov hela tiden.
När jag kom tillbaka till Bollebygd blev det en mysig lunch hos systrarna Karlsson. Nu skall jag försöka samla massa energi till att ta tag i hemmet och fixa lite helg fint. Vill bara kunna sätta mig i soffan i kväll och njuta .

I går var jag först på tummenliten och hämtade kläder som jag lagt undan . Det blev massa fint, kort kommer senare. Denna gången var det Vinnie som fick mest kläder. Tack Jessica och Martina !
Vid sex var det träning på dagis och det var ett tufft pass dom genomled i går. Men dom kämpar och ger gärnet villket är uppmuntrande. När vi var klara åkte jag och mamma till Fröken Emma och lilla jag på kompiskväll. Kändes väl inte jäte roligt att gå omkring där med gympakläder helt sunkig, men hann inte byta om. Hittadde massa snygga kläder som vanligt. kort kommer senare. Jätte mysigt Anna och Emma, godiset var oxå väldigt gott haha. Nej men det var en trevilg kväll och vi var alla nöjda i går.

Nu skall Vinnie bada och jag skall starta min städdag ;)
xoxo...........



Kommentarer
Postat av: Frida

Vad fasen är Ben 10???? Hemma hos oss finns ju bara prinsessor o sånt du vet;)

2010-02-26 @ 12:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0