Torsdag..

God dag på er, då var det snart helg igen och trots veckan började motigt känns det helt ok nu mot slutet av veckan. I dag skall jag vara hemma med mina barn och försöka motarbeta alla hemska baciller som härjar fritt på dagis. Det är magsjukor, halsfluss och you name it. Vi brukar peppar peppar ta i trä slippa magsjuka och har inte haft det få flera år, hoppas nu jag inte får igen detta för att jag skrev det.
Nej men allvarligt, kände att om jag inte måste lämna barnen på dagis är det skit onödigt att utsätta dom för detta. Kan trots allt styra ur mycket jag vill jobba än så länge.
I dag skall vi städa och härja runt här hemma så det blir fint till i morgon. Jag skall ge mig på kylen och torka rent och rensa lite. Sen skall det torkas och dammsugas och möjligtvis tvättas som alltid. Jag tvättar säkert fyra-fem maskiner i veckan om inte mer, hatar när det ligger smutstvätt i korgen haha. Nej jag vill alltid ha rena kläder tllgängliga och med två barn och tre personer som tränar är det kanske inte så konstigt at man tvättar mycket.
I kväll skall Ronja rida och denna veckan kan jag följa med igen, låg ju med halsfluss förra torsdagen. Mamma är snäll och kommer ner och passar Vinnie under tiden. Sen blir det lite stress eftersom jag skall vara på dagis klockan sex för att köra Core. Det skall bli kanon roligt eftersom vi fick ställa in det förra veckan - sorry! Sen stressar jag hem och byter av Robban så han kan åka iväg till MMA träning i Alingsås och vi älskar det därför orkar vi haha.

I går jobbade jag i Olsfors igen , tycker det är jätte mysigt att åka dit och jobba men är lika glad över att åka hem till Bollebygd när dagen var slut.  Hoppas det blir fler jobb på dagiset i Olsfors, får väl se om dom ringer tillbaka mig ;) Hämtade barnen vid halv två och sen åkte vi hem och tog det lugnt. Ronja, Filippa och Maja lekte ute i snön medans Vinnie flörtade med HELENA hela tiden. Han försökte få hennes uppmärksamhet hela tiden, det är kärlek det mellan dom. Inte dumt att ha en bonus mamma till granne.

........Är det inte kärlek så sig......

Vid sex åkte jag , Ronja och Filippa ner till deras gymnastik. Jag hade lovat Christina att hjälpa henne på den stora gruppen då hon var själv som ledare. Tror jag blev godkänd av barnen haha, det var jätte roligt. Men jag tror ändå jag håller mig till de lite större "barnen" och håller träning.
Kvällen spenderades framför os, men jag orkade inte titta på hockyn, skall se reprisen fast jag vet
att dom vann. Är lika kul ändå.

Ha en bra dag .......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0