TISDAG 2/2-10

I dag vaknade vi tidigt , tyvärr har Vinnie slutat att sova till åtta halv nio på morgonen. Men det är lika bra det nu när man skall upp tidigt på morgonen och iväg och jobba. Finns inget värre än att behöva väcka sina barn på morgonen när dom sover så gott.
I dag hade vi inte bråttom utan kunde ta det lugnt och behöde inte åka till dagis förrän vid halv tio. Är väldigt skönt måste jag erkänna att bara gå runt och små lalla lite. Jag får alltid massa gjort på morgonen oxå och det är ju bra.
I dag var en väldigt viktig dag då jag hade min första arbetsinterjuv någonsin. Har sökt ett väldigt intressant jobb i Alingsås på en barnmorskemottagning. Kan ni tänka er vilket roligt jobb? Man jobbar tillsammans med barnmorskor, läkare och tillsammans med dom får man assistera vid gynunsersökningar, insättninga av spiraler, aborter, venprover, fosterdiagnostik och att sitta i kassan. Tycker det låter super spännande och blev jätteglad när dom ringde förra veckan och ville att jag skulle komma på interjuv. Vid elva i dag var jag framme och konstigt nog inte ett dug nervös. Trodde jag skulle vara super nervös eftersom jag aldrig gjort det innan.  Men jag tänkte att i vilket fall som helst är det en grymt bra erfarenhet att få vara med på en arbetsinterjuv.

Det var tre stycken kvinnor med på interjuvn. Enhetschefen, en barnmorska och en undersköterska. Gud vad konstig det är att prata om sig själv och bara lägga fram sina goda egenskaper. Hade nog varit lättare att sagt dom dåliga. Dom frågade en massa olika frågor som:
- Vad gör du om 5 år?
-vilka är din bästa egenskaper?
- Vad kommer du tillföra på din arbetsplats?
- Hur fungerar du i en stressad situation?
Och en massa fler frågor i den stilen. Inte det lättaste kan jag lova men väldigt lärorikt. Jag inser att det är kanon många som sökt jobbet, men att få kommit så här långt känns skit bra och jag är super nöjd vilket som. Men håll gärna tummen för mig.

Vid ett var jag tillbaks på dagis för att jobba några timmar. Var väldigt lugnt och det var inga problem att jobba eftermiddag trots att man varit ledigt på förmiddagen. Vid fyra hämtade jag barnen på dagis och då var dom faktiskt glada att se mig. Vinnie var väldigt trött och lite små gnällig när vi kom hem. Men nu är han piggare och leker för fullt. I morgon skall jag vara hemma med mina små barn så dom får vila lite och med tanke på vädret känns det skönt.

puss på er....


Kommentarer
Postat av: Nina

Håller alla tummar i världen för dig! Hoppas jobbet blir ditt. Kramar

2010-02-02 @ 19:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0