SNÖ SNÖ SNÖ och ännu mer SNÖ..

Man tror inte det är sant när man tittar ut och ser all snö som bara flyger ner från himlen, samtidigt är det rätt häftigt att vi faktiskt får uppleva en riktigt vinter till sist. Jag är mer än nöjd och längtar som bara den  efter våren och alla fina vårkläder, men jag kan inte påstå att jag sitter och surar över snön. Tråkigt att bollenkollen inte har kvar sina skidbackar , hade varit coolt att fått åka lite skidor i dom backarna igen efter typ 15 år haha.


bilder från balkongen över 1 meter snö, jätte mysigt!

Som sagt i går fick vi ta Vinnie till läkaren efter att jag förståt att han hade ont i sina öron. Läkaren konstaterade att han hade utbuktningar och var röd i öronen och även lite röd i halsen. Han skrev ut pencillin men överraskade mig glatt genom att säga;
- hämta inte ut pencillinen i dag, utan börja först med högläge, nässprey och alvedon och se vad som händer. Blir det inte bättre är det bara att hämta ut medicinen.
Blev jätte glad över att det finns läkare som faktiskt rekomenderar att i första hand inte trycka i våra barn massa skit. Vinne har sovit kanon bra i natt och han verkar mycket gladare och piggare i dag. Ingen pencillin utan bara nässprey och alvedon och det fortsätter vi med. Tror Vinnie är glad att slippa ta den äckliga skiten oxå haha

Ronja har sovit borta i natt för första gången hos en kompis, det är hur stort som helst.  Jag tycker hon är jätte modig ,som snart fem åring vågar sova hos nån annan än mormor och farmor. Men jag är inte förvånad för den ungen är trygg och självsäker i sig själv och är det nån som vågar är det hon.  Självklart skadar det inte att Filippa , Helena och Robert står oss  nära och är som en liten extra familj. Nu kommer väl det bli fler gånger om jag känner dom två rätt haha.



I förmiddags tog jag och Helena på oss och baren massa kläder och gick ut, barnen tyckte det var jätte kul med all snö, medans jag och Helena insåg att det var lite farligt med ras från taken. Vi satte barnen i varsin pulka och Vinnie i vagen sen gick vi och handlade lördags godis. Gud vad jobbigt det var, men vilken grym träning det blev. Drog Ronja i pulkan bakom mig och Vinnie i vagen framför mig, var helt färdig när jag kom hem. Men det var rätt skönt att komma ut liten trots att all snö piskade i ansiktet. Efter det har jag inte sett röken av Ronja haha , antar att hon har flyttat hem till Filippa . Jag och Vinnie sitter bara hemma och väntar på att det skall hända något spännande, jag antar vi får vänta länge länge för i dag händer det absolut ingenting.
I kväll blir det melodifestivalen och jag har stora förhoppningar på Darin och Alcazar och hoppas dom har gryma låtar som går vidare. Sen blir det OS så klart. I går gjorde Anna ett sånt grymt skidlopp och jag hoppas det smittar över till de andra deltagarna att allt är möjligt.

Nu skall jag fortsätta att göra absolut ingenting.
KRAM KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0