ONSDAG 3/2

Är överlycklig att man inte var tvungen att gå ut i all den förbanad snö som bara fortsätter kommer. Där fick man sig för att man önskade sig en vinter med snö, nu har vi verkligen fått så vi tiger. Det är väl bara att bita ihop och inse att kommer vara vinter ett bra tag. Sen skall vi gnälla på allt vatten som kommer bli när snön smällter, tur man aldrig är riktigt nöjd för vad skulle man klaga på då?

I natt sov Vinnie fram till halv sex i morse sen började han vakna och bli lite orolig. Jag gjorde ordning en flaska välling och vid halv sju la jag han brevid mig i hop om att han skulle somna om en timme till. Han höll på som en galning i sängen och jag bestämde mig bara för att jag inte skulle prata eller bry mig om han. Till min stora förvåning vaknade jag och tittade på klockan 9.00. Vinnie sov helt underbart gott brevid mig och jag förstod inget, men skönt var det.
Efter frukosten började jag och barnen städa. Vi torkade rent i alla skåpen i köket och tvättade rent kylen och frysen, så nu blänker det fint. Sen tog jag mig an trappan och det var verkligen en skitig historia. Fick skura varje trappsteg liggandes på knä. Sen tog jag väggarna som var fulla med små barnhänder och smutsigt. Det var jobbigare en ett träningspass att skura rent den vita tapeten. Men nu är det rent och fint där med.
Nu har vi tagit en paus så vinnie får sova och vi äta mat. Sen har vi barar resten av huset kvar :( men det är lika bra när vi är i gång. Kommer kännas underbart i kväll när man lagt barnen och bara får sätta sig i soffan o njuta.  Tvättmaskinen går dock för fullt nu, som vanligt.

I kväll har Ronja sin barngymnastik och det lägtar hon efter. Dom har verkligen kanon kul på gympan och är jätte duktigt. Själv borde jag köra lite konditionsträning under tiden, men jag är fortfarande inte riktigt bra så jag låter nog bli haha.

Nu skall jag och min prinsessa äta mat och sen måla i hennes målarblock.
xoxo...

MADONNA...

kakmonsteret....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0