Måndagen den 22/2

Fy vad dåligt jag mådde i går, vaknade och kände mig illamåendde, frusen och ont i kroppen. Hade tänkt att städa och plocka ordning här hemma men jag kunde knappt röra mig. Fattar inte vad detta illamåenddet kommer i från, men det gör mig helt utslagen. Barnen hade inte någon rolig dag i går stackarna, får dåligt samvete fy.... Tyvärr kan man inte hjälpa det, låg i sängen mestadels av Söndagen.

I dag är det fortfarande dåligt och ryggen värker sönder mig :( skit skit skit. Tur i oturen var vi tvugna att ställa in träningen i kväll pga snövädret och rasrisken. Tänk vad hemskt om det skulle hända någon
olycka i skolan, bättre att vara på säkra sidan och ställa in passen. Nu behöver jag inte samla krafter till at ta mig ner och köra Core.
Men för er som nu blir besvikna ger jag er här ett träningspass att köra i kväll hemma i vardagsrummet.

UPPVÄRMING:
knäböj 10 vanliga, 10 snabba, 10 djupa med händerna på fötterna osv...
Planka, spänn in magen och håll 1 minut, sen likadant på raka armar 1 min osv...
Sidoliggandeplanka, håll i 1 minut. Sen jobba benet upp och ner 16 st byt sen sida.
Rumplyft. jobba upp på två och ner på två 16st, håll sen kvar där uppe och jobba korta små 16 st. Jobba upp på et och ner på ett 16 st, stanna sen och jobba korta små 16 st....
Sit up på två ner på två 16 st, sen upp på ett och ner på ett 16 st. Spänn magen...
Samma som ovanför men fötterna upp och svanken pressas ner i golvet ...
jobba rygglyft på två 16 st , håll sedan upp överkroppen från golvet och om ni vill lyft även upp fötterna, håll 45 sek. Sen jobba 16 st vanliga rygglyft osv...

Börja sen om från start och göra alla övningar en gång till, avsluta med avslappning . Har ni spikmatta lägg er på den i 20 minuter och njut. Hoppas ni får lite insperation till att träna hemma i kväll.

xoxo......

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag älskar verkligen dina knäböj Jessica!!!! Får man hoppa över dem eller ska jag plågas en vecka till???

2010-02-22 @ 14:49:02
Postat av: Jessica

Du vet redan svaret på din fråga hahah Ingen hoppar över knäböjen ;)

2010-02-22 @ 16:47:31
Postat av: Anonym

tack för tipsen, gör gärna detta fler gånger på bloggen.

2010-02-23 @ 09:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0