Måndagen den 15:e

Ny vecka nya tag trodde jag när jag gick upp i morse och kände mig  hoppfull. Men ack den lyckan som vara, Vinnie var inte precis på strålande humör. Han gnällde och gnällde och ville bara bli buren. Näsan rann och han var alldels varm Hur är det möjligt, han har varit hemma sen i Fredags och då menar jag verkligen bara varit hemma. Vi är nu inne på vecka 4 av förkyldningar som tydligen bara går runt från person till person. Blir helt galen på detta och jag orkar verkligen inte mer nu. Har lust att slita av mig håret.  Vi körde Ronja till dagis vid tio så hon åtmisntone skulle komma hemmifrån och träffa lite kompisar.  Sen var det bara hem igen och alla planer jag gjort upp var bara att kasta ut genom fönstret.

Brukar i bland titta på efter tio med Malou,  är riktigt bra med mycket intressant frågor. I dag vill jag tipsa alla små barns föräldrar att gå in på nätet och titta på dagens avsnitt som handlade om just baciller m.m. Det var mycket bra kring mediciner/pencilliner och om vi verkligen skall ha så bråttom med att gå till läkaren. Gå in och kolla!


Själv är jag numera frisk från halsflussen och redo att träna stenhårt i kväll. Känns helt underbart att för första gången på veckor känna sig frisk och pigg på träningen. Skall bli skönt att komma hemmifrån utan barnen några timmar. Sen blir det att kolla OS och heja på Charlotte Calla när hon kör längd i kväll. Heja Sverige Heja Sverige...


I morgon vill jag ha två pigga barn och kunna jobba, håll tummarna åt mig.
xoxo......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0