Lördagen den 13/2

Fy vad dålig man kan bli av halsfluss och  det borde därför  vara förbjudet att vara sjuk när man har småbarn att ta hand om. Jag orkar knappt med mig själv och varje gång jag sväljer känns det som att pressa ner en hel citron i svalget. Men samtidigt skall man vara en glad pigg mamma som fixar och fixar till barnen.
Glädjande var att båda barnen var friska, jag misstänker att dom redan haft det . Man måste inte inte behandla med pencillin som alla tror, det förkortar bara sjukdomstiden med 1-2 dagar. I mitt fall valde jag trots allt ta kåvepenin för att inte smitta barnen, kändes som det var rätt beslut denna gången. Men fy f-n vad dålig jag blev av kåvepininen i Torsdagskväll, spyde som en kalv upp det lilla som fans i kroppen. Säger bara ta aldrig pencillin på tom mage för det går riktigt illa.

I går försökte jag bara ta mig igenom dagen utan att ta i för mycket. Barnen var trots allt rätt snälla och lugna, och dom tyckte det var ok att inte få gå ut. Ronja gick igenom mina kläder och skor. Hon prövade typ allt och tyckte det var jätte roligt haha. Jag var likadan när jag var liten, älskade att pröva kläder och göra mig snygg.


När Robban sen kom hem tog han med sig båda ut en sväng.
Det bästa i går var att vi numera fått nya grannar. Robban, Helena och Filippa HAR ÄNTLIGEN FLYTTAT HIT. Känns bra på alla sätt och vis. Jag vet att vi inte kommer springa ner varandra om vi inte vill, vi känner varandra så bra vi det här laget. Tråkigt bara att jag inte kunde hjälpa till med flytten som jag planerat, får ta igen det på annat sätt jag lovar. Men jag är glada att ni är här  och Ronja är överlycklig över att bo så nära Filippa. Kommer bli en bra vår, sommar.

I dag skall jag ta tag i all tvätt som inte blivit tvättad i veckan, kommer gå många maskiner i dag. Sen om jag orkar måste jag dammsuga och vädra ut alla äckliga baciller.Ronja åkte med Robban upp till farmor ocg farfar och efter Vinnie sovit kommer farmor och hämtar Vinnie oxå så jag får vila och bli frsik till Måndag.

Nu har OS äntligen börjat och jag kommer tittat som värsta sportfånen jag är. Tyvärr fick OS inte en bra start då en 21 åring från Georgiern kraschade när han tränade rodeln. Tänk vilket hemskt öde, killen åker iväg på sin livs dröm och största utmaning i livet och dör. Fy fan vad läskigt och så otroligt sorgligt.
Annars tycker jag det är skit roligt och kommer följa det mesta med spänning. I kväll kl 22.00 kommer ett av våra stora hopp i skidskytte med Helena och Ako. Heja sverige.

I morgon är det alla hjärtans dag. Tyvärr har jag inga planer för  Robban i morgon. Men jag kommer att hitta på något vid senare tillfälle när mina pengar kommit.  Älskar ju dig varje dag om året . Men Nåt skall vi göra.

xoxo.....................


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ronja är fantsatiskt vacker, henne får ni se upp med.

2010-02-13 @ 13:42:23
Postat av: Katri

Hoppas du kryar på dig snart

2010-02-13 @ 14:45:04
URL: http://stahlfamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0