HALSFLUSS...

Jag viste det redan i går att jag hade halsfluss, men någonstans hoppades jag att jag skulle ha fel. Men natten var ett helvete och redan i morse bestämde jag mig för att bara springa in på lab och be Marie ta ett halsprov på mig. ´Lite fördel skall man väl ha när man jobbat där i två år haha andra får förmåner på sina jobb. Jag lämnade barnen på dagis och sen sprang jag in och tog provet. Väntade inte på svaret utan åkte ner till skolan för att jobba. Men det var bara att åka hem igen, kan inte jobba innan jag fått pencillin.

För er som inte jobbar i sjukvården skall jag skriva vad halsfluss är.
Halsfluss är en infektion i halsmandlarns som beror på bakterier eller ett virus. Vid halsfluss gör det skit ont att svälja och man kan givetvis få feber. Barn har ofta hosta och snuva. Man behöver inte alltid pencillin utan man kan pröva egenvård först.

Träningen i kväll fick jag tyvärr ställa in, men jag skall absolut ta mig upp till ridskolan så Ronja får rida. Antar att jag inte kan smitta hästarna ;) Måste bara åka till vårdcentralen med barnen och kolla om dom har halsfluss. Misstänker att Ronja har det eller har haft det . Nej nu skall jag bädda ner mig i soffan och fortsätta tycka synd om mig. Skicka gärna lite choklad till mig haha.


xoxo..............

Kommentarer
Postat av: syster yster

Men vad ni håller på, sjuka sjuka sjuka. Du får ta någon dunder kur med vitaminer sen när du blir frisk så du kan bygga upp ditt imunförsvar igen. Krya på dig.



Kram

2010-02-11 @ 10:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0