BITTERFITTA!

Oh vad jag känner mig bitter  och hjälplös på det svenska systemet som är såååå fantastiskt. Har under alla mina arbetsår betalat in skatt, extra till kommunal och a-kassan för att alltid vara på den säkra sidan. Nu när jag för första gången i mitt 32 åriga liv har blivit arbetslös och behöver använda mig av a-kassan funkar det inte.
Allt verkar så lätt man skickar in lite papper och sen får man börja stämpla och får betalt . VIST! Jag har varit arbetslös sen 30 nov och har inte sett röken av en krona, det är snart tre månader och som det verkar kommer det dröja minst en månad till innan jag ser röken av några pengar. Varje gång jag ringer och undrar hur det går med mitt ärende får jag till svar ; du har inte skickat in de pappret, du måste skicka in det intyget osv.... Kan dom inte från dag ett berätta vilka intyg man måste skicka in och då menar jag ALLA intyg som krävs. Nej det skall vara så svårt som möjligt och göra allt för att slippa betala. Det finns säkert massor av människor som inte alls upplevt det jag upplever och jag kan bara säga Grattis till er. Men för mig går det käpprätt åt helvete. Denna månaden vet jag inte vad jag skall leva på eftersom jag knappt jobbat i januari?
Tänk vad skönt att en enda månad slippa oroa sig över pengar och hur man skall få i hop det. Inte roligt, det blir en hård marsmånad .
Skall skicka in yttligare uppgifter till a-kassan så får vi se vad dom hittar på här näst att jag glömt skicka in. Spänningen är olidlig. 

Sen när jag ändå är igång. Fått höra av en kompis på samma dagis som mina barn att det är föräldrar som lämnar sina barn på dagis trots att dom har magsjuka. Men för helvete hur tänker man då???? MAGSJUKA SMITTAR och jag har inte bett att mina barn skall få det. Vist jag fattar väl att man inte orkar ta hand om sina barn om man ligger och spyr, men då får väl pappan eller mamman i familjen stanna hemma från jobbet och ta hand om sina barn. Eller be en släkting. Vilket fall som helst det är inte mina problem hur ni fixar barnvakt. Men tycker ni på allvar att det är lämpligt att riskera 15 st andra barns hälsa??? vi kommer ju aldrig bli av med magsjukan om inte alla föräldrar tar sitt ansvar och stannar hemma 48 timmar efter magsjukan. Dåligt av er som gör så!!!

Då har bitterfittan gnällt färdigt och skall snart krypa under täcket för att titta på OS.
god natt!

Kommentarer
Postat av: PB

fan vad tråkigt för dig. Är inte klokt när man har två barn att ta hand om. Hoppas det löser sig för dig snart. Kram

2010-02-18 @ 21:52:41
Postat av: Mia

ja visst har vi ett underbart system i Sverige. Man borde stämma dom. Ring och fråga vart du ska skicka dina räkningar. Idoter.



Dumma jävla föräldrar som inte tänker längre än näsan räcker.

2010-02-19 @ 12:02:32
Postat av: Lillis

samma hände mej:/ vänta i 5 månader på utbetalning från dom,jag hade ändå tur som har en snäll syster o en hyresvärd med tålamod,hade inte en krona:( tills en dag jag ringde o gratulera min handläggare med namnsdagen,då gick allt helt plötsligt smärtfritt igenom utan några fler papper o intyg hit o dit! vi lever i en sjuk sjuk värld..

2010-03-16 @ 00:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0