7/2..

Då var denna helg snart till sin ende och det går lika fort som vanligt fast man inte gör något speciellt. I går Lördag försökte jag städa lite på övervåningen men fastnade framför ett tv-program vid namn, himlen kan vänta. Har ni sett detta program? Jag blev helt tagen att av dessa enormt starka människor och deras anhöriga. Det handlade om 5 st människor med en dödlig sjukdom. Man fick följa dessa människor i deras kamp i vardag med cellgiftsbehandlingar och ändå leva ett så "normalt " liv som möjligt. Blir full av beundran över hur dom hade bestämt sig för att kämpa varje liten sekund mot sjukdomen och vägra dö. Tyvärr hann jag inte se klart alla avsnitten. Men mina tankar går till min mamma som kämpa sida vid sida med min pappa som var döende i leukemi. Har alltid haft mamma som min största idol efter allt hon gått igenom och klarat av.

 

Vid halv ett lämnade jag prinsen hos Helena och Filippa som lovat passa honom medans jag körde Ronja till hennes dagis kompis Victors kalas. Kalaset började kl ett och Vinnie brukar sova vid halv tolv- tolv i vanliga fall. Jag fick hålla han vaken till ett så han skulle hinna sova sina timmar. Eftersom Victor bor borta vid tubbared ville jag inte riskerar att han skulle somna i bilen och bara sova i en kvart. Tur man har vänner som ställer upp och snart bor vi grannar och då blir det ännu lättare att hjälpa varandra. Vid halv fyra hämtade jag Ronja igen och dom hade haft det jätte bra på kalaset, men hon var trött och hade ont i halsen. Känns som vi aldrig blir frisaka utan det går bara runt runt.
När vi kom hem väntade mamma på oss och skulle ta med sig Ronja hem till sig. Vinnie sov hos mamma förra Lördagen och i går var det Ronjas tur att sov över hos mormor. Det skulle vara myskväll med chips, popcorn och godis haha.
När Ronja åkte tog jag med mig Vinnie ut och droga han fram och tillbaka  på boben. Han tycker det är jättekul att sitta på den och "köra" och han ser väldigt mallig ut. Sen var den dagen gjord.

I går var det första deltävlingen på melodifestivalen och som vanligt har vi bara skit musik att representera . Tur att vi har en riktig stjärna med i år dolhp, vilken lirare helt grym.


I dag hade vi en väldigt lugn morgon med bara ett barn hemma. Efter frukosten tränade jag i 20 minuter innan det var dags at gå upp och hämta hem min finaste. Satte Vinnie i vagnen och tog en rask promenad upp till höga. Var helt genomsvett när jag kom upp till mamma. Vi åt lite smörgås och frukt hemma hos mamma och bara va. Älskar att vara hos mamma , båda barnen är så lugna och leker så bra där att det känns väldigt avslappnat. Vid ett åkte vi hem för låta Vinnie sovamiddaga. Jag la mig oxå på soffan och halv tittade på Ronjas barnprogram . Skönt med dagar som man bara kan va utan att måste göra en masssa saker.
Vid fyra åkte vi till Ronjas dans fast jag ville att hon skulle vara hemma pga förkyldningen. Men unen är mer envis än en åsna. Hoppas bara det inte blir värre pga detta. Dom är super gulliga när dom dansar och alla har sin egna takt haha.

I morgon skall jag jobba i skolan och det blir väldigt spännade och jag ser fram i mot detta . Skall vara i en sexa på förmiddagen och sen på fritids fram till tre. JAg ser fram i mot detta,i morgon kanske jag dock tycker annorlunda . Nej nu skall jag bara slänga mig i soffan och njuta av tystnaden av två barn som sover. Antar att jag strax sover själv.
kram och god kväll på er.....

Kommentarer
Postat av: Mia

ja Dolphan!! Kommer du ihåg hur vi suckade när vi kollade på Universal Soldiers typ hundra gånger!

Det var tider det.



Skönt att det finns fler som har envisa åsnor i familjen. jag har också en liten här.



Ha så kul i skolan imån!

Kram

2010-02-07 @ 21:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0