23/2..

I dag har jag jobbat på vårdcentralen hela dagen, känns konstigt att dra upp barnen vid sex-halv sju och ge sig i väg till dagis. Man har blivit  bortskämd med att slippa stressa på morgonen och nu skall man hinna göra ordning sig själv och två barn, kommer ta ett tag innan jag kommer in i dessa rutiner igen.  Min karl är verkligen bortskämd med att bara behöva tänka på sig själv och där blir det inte mycket hjälp.
Har jobbat halva dagen i kassan på vårdcentralen vilket jag precis börjat lära mig och det är jätte roligt. Man måste se till att ständigt utveckla sig själv och kasta sig in i nya utmaningar, kommer nog aldrig kunna vara på ett och samma jobbi 40 år. Blir lite bortskämd på ett sätt när man jobbar på olika jobb att man inte hinner tröttna, samtidigt som varje månad är en osäkerhet ang ekonomin. Men jag får ändå inga pengar så vad gör det om hundra år. Vi hade att göra under dagen och helt plötsligt var klockan 16.oo och dags att hämta barnen på dagis. Tiden går fort.

inte vinnie haha
Vad underbart det är att komma till dagis efter att jobbat en hel dag och möta sina barn. Man saknar verkligen dom och uppskattar dom på ett helt annat sätt när man inte går på varandra varje sekund. När vi kom hem var det mat och sen lite avslappning för barnen i soffan. Ronjas torreksem har blivit ännu värre och hon har i ansiktet, på händerna och nu även på benen. Det kliar och svider och det är alltid värre när hon varit på dagis :( Jag smörjer och smörjer med fet kräm, men jag tycker inte det hjälper.

inte så roligt att ha detta i ansiktet och på kroppen.

Nu har jag badat Vinnie och lagt han, Ronja har fått kvällsmat och Robban sover på soffan -underbart! Själv skall jag snart mysa ner mig i soffan och titta på tv. I morgon skall jag jobba på dagis och det skall bli mysigt. Skall faktiskt vara på vitsippan där jag känner många barn :)
Ha det bra alla glada, kram kram....

Kommentarer
Postat av: Ida

hej jesscia.

Kompisen dotter har med eksem och hon köpte en salva på hälsokosten som va jätte bra!

Kram Ida

2010-02-24 @ 22:18:08
Postat av: Jessica

Ida, kan du fråga HENNE var krämen hete vore det super gulligt.

hoppas allt är bra annars kram

2010-02-25 @ 21:19:16
Postat av: Ida

hallo.

Ska kolla med henne vad den hette! Men hon hade bara frågat i hälsokosten i Bolle efter slva mot eksem, den va vind och vatten tålig om jag inte minns fel. Men ska kolla detta ;)

Annars går det upp o ner, men dte vore väll konstigt annars.

Hur är det själv?

kram

2010-02-26 @ 16:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0