SJUKSTUGAN Fortsätter...

Vinnie har haft ögoninflammation hela helgen och är vrålförkyld, men istället för att det skall bli bättre har det gått åt andra hållet.
Min förkyldning som jag haft nu i två veckor har oxå blivit sämre då dom sista sju dagarna övergått till mina bihålor.
Jag hade sagt till alla andra att det inte är bra att gå omkring för länge med sånt och att uppsöka läkare, men när det gäller mig själv är jag inte lika noga tyvärr.
Alvedon och nässprej har varit min  medicin.

Men i dag när jag endå var tvungen att gå till läkaren med Vinnie passade jag på att ta en tid till mig själv oxå. Just nu passar detta verkligen skit dåligt att vi är sjuka, har verkligen ingen tid över för detta. Men nu har det blivit som det blivit och jag får lösa det på bästa sätt.

På vårdcentralen var det helt hysteriskt med mina barn. Vinnie har ju inte varit utanför dörren sen i Fredags och hade massa spring i benen. Dom höll på somvildinga jag var helt slut.Vinnie har fått den värsta sorten av ögoninflammation och är helt svullen runt ögonen med lätt eksem. Han skall ha ögondroppar var 3:e timme , vilket inte är det lättaste då det gör skit ont i ögonen så fort man bara rör dom. Det skall smörjas och tvättas rent - fy vad jobbigt när han har så ont.

Själv viste jag redan det men jag hade bihåleinflammation och har fått antibiotika och kortison nässprej, nu vet jag att det kommer äntlig bli bättre. Mitt huvud har sprängts sönder i över en vecka nu och det är skit jobbigt.
Att ha ont i bihållerna är bland det västa som finns. Har som tur bara haft  det två gånger i mitt liv.
på dessa punkter har jag ont..

Nu har vi varit på Ronjas lucia avslutning och det var helt fantastiskt vackert och stämningsfullt. Dom små kottarna var bedårande söta när dom satt och knappt våga röra sig. Ronja ville absolut inte vara lucia utan skulle vara tomte. Tur för våra affärer i Bollebygd och ett stort tack till tummeliten som räddade Ronjas dag med en tomtedräkt.

Nu skall jag lägga mig i soffan med en stor filt och släcka ner och bara tända lite ljus. I morgon skall jag vara på g igen och jobba på Saga form.
Ingen vila för mig  inte, men barnen skall vara hemma med alla underbara människor som hjälper mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0