Dag 7 - mina vänner..

Jag känner otroligt många människor och det är inte så konstigt när man bott hela sitt liv här i Bollebygd. Jag har varit instruktör i tio år och träffat massa underbara människor , jobbat på vårdcentralen och på dagis vilket leder till att man känner många.

Jag har många vänner som jag har runt om mig som jag tycker skit mycket om och gillar att snacka och hänga med.
Sen har jag endast ett fåtal riktigt nära vänner som jag kan ge mitt liv till. Jag skall presentera dom i ordning från jag lärde känna dom.

Maria är den jag känt längst eftersom vi växte upp brevid varandra. Vi gjorde väl det mesta i hop, lekte med barbi, gungade, dansad/sjung och uppträdde på diverse tillställningar. Vi cyklade , badade och lekte häst på gräsmatta.
Vi bråkade och var ovänner lika offta tror jag haha men blev alltid sams. Jag har alltid känt mig lite som en stora syster till Maria och hon har en speciell plats i mitt hjärta då hennes liv i skolan tyvärr inte var lika lätt som mitt. Men tillsammans i vårat gäng var hon alltid välkommen när vi var tonåringar och vi har många roliga minen att skratta åt.
Nu har vi barn i samma ålder och jag hoppas och tror dom kommer bli lika goda vänner som vi är.

Charlotte "challe" är min underbara vän som jag möte på ett lite annorlunda sätt. Hon tyckte nämligen inte om mig i början och hade sin tankar om Jessica Karlberg haha
När hon helt plötsligt börjde rida i min ridgrupp lyckades jag visa henne den underbara människa jag är (skämt) och vi blev riktigt riktigt goda vänner snabbt.
Vi började rida två hästar i ett privat stall och där har vi haft många terapi timmar om killar, kärlek och några svåra beslut har vi tatt oss igenom tillsammans.
Vi har res utomlands tillsammans och de har varit helt galna resor som jag har i mitt hjärta för alltid. Challe är en grym vän som jag bara har bra saker att säga om, hon älskar mina barn och dom älskar henne. Hon är Vinnies gudmor och det känns tryggt.


Helena "spilli" är min soulmate på ett högre plan än vad jag kan förklara. Vi är väldigt olika på många sätt när det gäller det mesta i åsikter, i livet och hur vi lever våra liv. Men på det andliga, sjukliga och barndomen är vi soulmates och hon är min klippa när livet är piss och pest.
Vi har varit med om så mycket i våra liv att vi alltid förstår vad den andra menar utan att behöva säga så mycket.
Vi gillar att dicka öl och sitta på balkongen och se kvällsolen passera och bara prata. Med Helena känner jag mig lugn och aldrig stressad jag vet att hon alltid förstår och känner samma vilket är en häftig upplevelse.
Vi har varit utomlands, vi har gjort stan osäker bådet 1 och 2 gånger och vi har stora framtidsplaner framför oss haha.
Våra döttrar är bästa vänner och klarar sig knappt utan varandra och så skall det alltid förbli.



Sen har jag min storasyster och min mamma som är dom närmasta i mott liv och dom vet vad dom betyder för mig.
xoxo.....

Kommentarer
Postat av: Helena

Åhhh va glad jag blev när jag läste detta!!!! Vi ska gå hand i hand genom livet Du å Jag... I Love youuuuuu!!!! Ser fram emot våran nästa weekend med shopping å skitsnack, snart dags tycker jag!!!!

Kraaaaam

2010-12-05 @ 13:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0