Dag 5 - Vad är kärlek???

För mig finns det en rad olika kärlekar och man upplever dom på olika sätt.
Men en sak som är säker är att kärleken lämnar en inte oberörd.
Min första kärlek var faktiskt till en råtta som hete Gunnar och jag älskade han inerligt och tog hand om han varje dag . När han dog var jag otroligt ledsen.

Min kärlek till min mamma är en annan slags kärlek som jag vårdar ömt och är livrädd att den skall försvinna. Den känns trygg och stabill och finns alltid där . Den har funnits vid min sida sen min första dag i livet och lärt mig att kunna älska andra människor.

Kärleken till Robert börjde med pirr i magen och en tusen andra känslor i kroppen. Man kände sig levande i hela kroppen och ville bara ha mer.
När jag ser på han känner jag en ömhet i hjärtat som jag inte vill vara utan.

Den största kärleken jag någonsin har fått uppleva var när jag fick mina barn. Trodde jag viste vad älska var, men när jag fick dom sveptse jag med i nåt mycket större än vad jag kan beskriva här. Men ni som jar barn vet exakt vad jag menar.
Det är en vilkorlös kärlek .
Samtidigt är jag livrädd för dens stora kraft och vad som kan hända med den.
Mina barn kmmer jag alltid älska mest av alla och mitt hjärta tillhör dom för alltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0