Dag 17- Mitt favoritminne..

Mitt favoritminne är när jag var liten runt sju - åtta tror jag. Jag . min stora syster. mamma och pappa skule åka till Alingsås för att handla mat. Hemma i köket på Listvägen avslöjade dom att vi skulle få veta en överraskning.
Jag och Maria började gissa hej vilt och jag kommer i håg att jag gissade på en hund eftersom det stod högst upp på min önskelista ( precis som på min dotterslista). Men dom var så hemlighetsfulla och avslöjade inget haha

Vi satte oss i bilen och åkte mot Alingsås. Helt plötsligt stannade pappa bilen mellan Bollebygdsridskola och Hultas golfbana . Min syster blev helt lyrisk och började roppa vi skall få en häst vi skall få en häst.
Då säger pappa ;
- Nej jag och mamma skall börja spela golf.
Fattar ni vilken chock min syster blev så arg att hon gick ur bilen och började gå  och jag sprang så klart efter eftersom jag är lillasyster.

Pappa och mamma var tvugna att gå efter oss och säga att det var så klart en ponny vi skulle få ;)
Vilken lycka för två hästokiga tjejor som mer eller mindra ville vara i stallet jämnt.

Det blev till slute en D-ponny vid namn Paschmir men kallades för skrutten. Han var Arab och halvblod och väldigt vacker. Med han har jag ännu fler fina minen...

DETTA ÄR ETT RIKTIGT FAVORITMINNE, dels för det hade med hela min barndom att göra och att min pappa var med .

Hur söt får man bli??


Kommentarer
Postat av: Mia

Åh älskade goa Skrutten!

2010-12-23 @ 23:10:17
URL: http://svaneholmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0