Dag 11 - MIN STORA SYSTER...

Min stora syster heter Maria karlberg och föddes 1975 på Östra.
Hon är alltså tre år äldre än mig vilket gjorde att vi inte umgicks så mycket när vi var yngre. Min syster är en skorpion och alla ni som känner en skorpion vet vad det innebär haha humörsvägningar och ilska. Men jag måste säga att det var tio gånger värre när hon var yngre.

När vi var små delade vi en stor kärlek tillsammans och det var så klart hästar. Maria var min idol och jag ville bli lika duktig som hon när jag var liten. hon vann många tävlingar men var ändå aldrig nöjd vilket tyder på hennes enorma vilja på att alltid bli bättre och träna mer.
Vi var med om mycket roliga stunder tillsammans med hästarna och då var vi mycket tillsammans.

Min syster var alltid pappas flicka och hjälpte alltid han med allt som skulle fixas och var med han på jobbet osv.
När pappa dog, dog en stor del av min syster och hon hade många tuffa år.
Hon flyttade tillslut i från oss och packade med sig sina saker och drog till Molkoms folkhögskola. Det var starten på ett helt nytt liv för min syster och det bästa hon gjort. Tråkigt för mig och mamma att ha henne så låmgt bort men men det var inte vårat beslut.

Efter några år i Molkom och än hel del festande haha (min riktigt första fylla var i Molkom) träffade hon mannen i sitt liv, den stora kärleken och framförallt den stora trygheten Stefan.
Med denna man har hon numera tå helt underbara barn Rasmus 10 år och Anton 6 år, ett rött hus i skogen,får och katt bara hästen som saknas.


Min syster är en grym brud som följer sina drömar genom att alltid pröva. Först  sökte hon in till polishögskolan och klarade alla prover hur grymt som helst utan minsta problem men föll på hörselkontrollen . Vilken skit, men hon jhar nedsatt hörsel på ena örat och det får man inte ha.
Då läste hon på lärarhögskolan och har jobbat med "problem" ungdomarna på högstadiet - tup barnen gud glömde.
Nu har min kära syster precis läst sin första termin på sjuksköterskelinjen och skall bli ambulansförare haha det är min syster det.
Jag blir så imponerad av henne...

Hon är verkligen min stora syster, hon ser alltid till att jag har det bra och hjälper mig när det är svårt. Vi har kommit varandra så nära de sista tio åren och nu har vi det skit kul tillsammans. Vist vi kan fortfarande komma ihop oss jag menar vi är trots allt syskon.
Men jag skulle aldrig byta bort henne mot nåt i världen och jag älskar henne........





Kommentarer
Postat av: syster yster

Jag älskar dig också!

2010-12-13 @ 18:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0