AJ AJ min stackars kropp....

Ok, i dag är jag inte tuffast i stan kan jag lova, varje liten del i min kropp är öm efter gårdagen . Men det är samtidigt en underbar känsla och man vet att man lever haha.
I går klockan nio kom Challe och hämtade upp mig inför Söndagens insperations kurs i Göteborg med aerobicweekwnd. Först stannade vi och köpte lite festis och choklad som man alltid behöver ha och fylla på energinnivån.

Vid tio var det samling och alla instruktörer presenterade sig och det var många internationella med denna gång vilket alltd är super roligt.
Vårat första pass var ett dans/aerobic pass med en kille från Englad ,oh my good vad grym han var och vilket pass. Passet kördes till haous musik och det var för jäkla häftigt med många nya roliga övningar. Efter detta tuffa pass var kläderna helt blöta av svett och man var i gång.

Fem minuters vila var allt vi fick sen köre Fernado i gång med sitt step pass, kan väl säga att detta pass är inte riktigt i min smak. Musiken var i salsans och latino takter vilket jag absolut inte gillar, men det vara bara att köra på en då. Man jobbade mycket två och två och då höll jag och Challe på att skratta ihjäl oss pga vissa vänster och höger problem hahahah

En halvtimmes paus fick vi sen och vi hann äta lite och fylla på kroppen innan nästa tuffa pass som var ett step pass till. Detta step pass var något av det svåraste jag gett mig på. Skit roligt  med massa nya steg och jag kämpade som en gnu för att lära mig stegen och skam den som ger sig. Men tyvärr var det nog i svåraste laget för att användapå mina egna pass, men jag skall väl kunna göra om dom så det passar mitt pass. Efter detta pass var både kropp och knopp helt utmattat och det var inte mycket krafter kvar. Vi hann vila en 45 minuter sen och fick ätit och vilat en stund ute i friska lufften.

Sista passet var ett funktionellt/styrke pass med vikter och skivstänger. Ett kanon pass som man skulle behövt köra minst en gång i veckan , men men . Tyvärr la min kropp av på den sista övningen, fick världens jävla kramp i låren och det gjorde så ont att jag trodde fan att ett fäste smällt av. Vätskebrits tydligen och då drack jag tre flaskor och tre festisar, men eftersom jag svettades så mycket var det inte tillräckligt. Tänk på det när ni nu skall börja träna .- DRICK MYCKET!!!

Sammanfattade vi var sjukt nöjda efter en dag fylld med massa insperation. Tack Challe min trogna träningspartner och Ann-charlotte för era glada och härliga inställningar.
I kväll skall jag ner till hallen för att göra mitt step pass och träna lite box med tjejorna Smärta skall tränas bort....

xoxo....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0