16:e Agusti!!!

God morgon på er alla , klockan är snart halv tio och vi har precis ätit frukost som Ronja fixade i dag. Hon är för gullig den ungen , mammas prinsessa.
I dag är dagis stängt pga studiedag och vi har inga större planer, blir väl att ge sig ut om en stud och kolla runt lite och leka lite här ute på lekplatsen. Måste fixa lite musik i dag till kommande pass och annat smått och gott.
I kväll skall jag träffa några ledare och gå igenom pass och olika övningar m.m. skall bli kul och barnen får följa med och springa i hallen. Nu är det nära så boka nu upp era favorit pass i almenackan.

I Lördags kväll var vi som sagt på kräftskiva hos mina svärföräldrar. Vädret var toppen och det var hur mycket god mat som helst. Eftersom det bara är jag , Robban och Lena som äter kräftor kunde vi äta hur mycket som helst. Kräftorna var underbara och smakade helt ljuvligt, barnen och farfar åt tacos och köttbullar haha. Vi drack snaps och sjung snapsvisor och barnen orkade vara vakna till halv elva - elva innan com slockande. Vi andra spelade lite kort och drack öl. En mysig kväll!



I går var man väl inte snyggast när man vaknade halv åtta av en jäkla mage som värkte ;(
Var bara att gå upp och ta värktabletter och då hade jag väckt Ronja som givetvis inte kunde somna om igen. Efter frukosten åkte vi hem , borta bra men hemma bäst heter det ju.
Ronja gick hem till Filippa , Robban skulle fixa med saaben så jag satte Vinnie i vagnen och gick en promenad upp till mamma. På den korta vägen höll jag på att rinna bort i värmen som va. Helt galet varmt. Efter mamma gick vi upp till kyrkogården och hälsade på pappas grav och fixade lite med den.
Innan jag kom hem igen var jag helt genomsvett, antar att kvällen innan gjorde sitt oxå haha.

Vinnie somnade så fort vi kom hem och jag la mig på soffan och vilade i 40 min , hur skönt som helst. Vid tre gick jag med spilli ut på en promenad och sen stannade vi på gymmet och tränade våra stackars muskler som antagligen fick en chock. Trots värmen var det riktigt skönt att träna lite och eftersom jag kommer ha hantlar på mitt step pass var det skönt att gå igenom lite övningar.

När vi kom hem var det Ronja och Robbans tur att ge sig av på lite skoj. Robban och robban tog med sig tjejorna på deras fyrhjulingar och åkte till skogen för lite pickinick.  Ronja älskar att åka med sin pappa på fyrhjulingen och det är mysigt att dom kan göra det i hop. Själv är jag mycket mesigare och vill inte åka med bakom, tycker det är skit äckligt.

Ronja och Robban....


Kvällen avslutades med grillning och en kall öl hemma hos spilli och Robban. Barnen lekte för fullt och Vionnie dansade framför datorn till jag är en gummibjörn haha såg för rolig ut.
En helt grym Söndag!!!!!

I morgon fyller jag år, jippi eller fy farao kan inte bestämma mig riktigt. Men som sagt ett år äldre blir man i morgon och det är bara att gilla läget!

xoxo....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0