PÅSKDAGEN :)

Påsken fortsätter och vi kan inte klaga på vädret vi fått. Tvätten hänger ute, sängkläderna hänger ute och jag har strykt gårdagens tvätt. Nu ligger min prins och sover middag och Ronja är hemma hos Filippa och leker. Jag skall passa på att göra ett blogginlägg medans tiden finns.

I går vaknade vi halv åtta och då var det bara att gå upp och ge Ronja sin skattkarta över vart påskäggen blivit gömda. Hon tycker det är så spännande med skattkartor. Barnen fick varsit stort påskägg med kläder och godis i Ronjas och kläder och russin i Vinnies. Ronja blev jätte nöjd över allt . Vinnie som fortfarande inte är riktigt bra i magen och vad det nu mer kan vara som spökar. Han sover så dåligt på nätterna, han vill helst ligga på magen som en liten boll. Han äter skit dåligt och är alldeles lös i magen.  Tycker det är jobbigt när dom är så små att dom inte kan prata och berätta vad som är fel. Inte lätt.

Efter frukost åkte jag och barnen till mamma för att lämna Vinnie där. Jag och Ronja hade bestämt att åka in till Allum som hade lite påskmys för barnen. Vi fick trevligt sällskap av Challe som hängde på. Vi tittade i affärer när plötsligt Ronja säger;
- Mamma jag vill ta hål i öronen.
Fattar inte vart det kom i från, vi har prata lite om det och sagt när hon fyller fem kanske hon kan ta hål i öronen om hon vill. Men där mitt i Allum fick alltså Ronja för sig att nu var det dags. Jag viste inte ens om det fanns nåt ställe man kunde göra det. Men vi kollade i en frisöraffär där dom sålde schampo m.m. om dom tåg hål i öronen. Det gjorde dom, men man var tvungen att vara sex år.  Ronja blev besviken och fatta inte varför. Men hon gav inte upp, utan skulle leta upp ett ställe där hon fick ta hål i öronen. Jag försökte förklara att det troligtvis inte fanns nåt mer ställe som  tog hål i öronen och att vi skulle göra det en annan dag.

Tror ni inte ungen hittar ett ställe längst ner i Allum som tog hål i öronen. En liten frisörsalong som givetvis hade tid att ta hål i öronen på en liten flicka. Då började jag bli lite nervös, som nästan aldrig blir nervös för såna saker. Jag förklarade för henne att det kommer göra ont och när man tagit första hålet måste man trots smärtan ta det andra örat oxå. Ronja skulle ändå ta hål och hoppa upp och satte sig. Jag hann knappt räkna till tio innan det small till och första hålet var taget. Jag såg på Ronja att hon blev chokad över att det gjorde så ont och att det smällde till, men hon är hur grym som helst och bet bara i hop och tog det andra hålet oxå utan att säga ett pip.
Jag fick säga till henne att  det är ok att bli ledsen och man får gråta en stund. Då kom det lite tårar på min modiga flicka.  Gud vad duktig hon är och hon vågar allt den ungen. Jag var både stolt och lite skakig på samma gång. Det var skönt att Challe var med som stöd till Ronja. Hon blev hur söt som helst . Nu har vi alltså klarat av detta, får se vad nästa steg blir.

Efter att Ronja blivit ansiktsmålad, spelat tv-spel och lite påskpyssel begav vi oss hem igen. Challe hittade sig en kanon snygg kläning och ett grymt snyggt läppstift som hon kommer bli skit snygg i. Jag fick köpt mig det viktigaste som finns dust it. Kan inte leva utan det i mitt hår. Tack Challe för påskäggen till barnen.
När vi kom hem gick jag och satte mig på Spillis balkong och tog mig en öl, hur skönt som helst i solen. Där kommer vi sitta många gånger i vår/sommar och prata strunt.

Kvällen spenderades hos mamma med god påskmiddag. Min mormor och moster var oxå där. Det blev att man åt alldeles för mycket som vanligt och blev alldeles uppsväld.

Nu vakna Vinnie skriver mer sen....

Hej igen, kom lite annat i mellan som det alltid gör i mitt liv. Men nu skall jag se om jag hinner få färdigt detta inlägg. Har dock varit hos Robban. J och fått äggtody och öl haha men det skall väl inte påverka mitt huvud. har dock lämnat grabbarna för sig själva och flickorna leker så bra, själv har jag och Vinnie gått in till oss för det är snart dags för han att lägga sig. Helena är på bio med sin bror och då kan jag lika gärna vara hemma och ta en öl till, för det är jag värd.

Nu skall jag berätta lite om Vinnies tillstånd som jag försöker analysera sönder snart. HAr hundra frågor i huvudet kan det vara det eller det bla bla....
I går hemma hos mamma var vinnie gnällig, lös i magen trots han knappt ätit något och hans balans var helt borta. Han ramlade fyra-fem gånger och slog i huvudet varje gång, sista gången gick det s illa att han började blöda ur munnen.  Skit obehagligt var det. Han är blek, äter knappt och ser allmänt dålig ut, samtidigt som han piggar på sig och får massa energi och orkar leka. Nätterna är en maddröm för då skriker han i sömnen och ligger i fosterställning på mage , så han måste ha ont i magen. Han somnar inte förrän framåt småtimmarna och sover riktigt. Nåt är fel på hans mage och bals. Får se hur denna natt slutar och sen får jag väl ringa till Bvc och prata med dom.  Som det verkar nu blir det inget jobb för mig i veckan, får nog vara hemma med han en vecka till så han blir starkare och piggar på sig. ALLTID ÄR DET NÅGOT!!!!
Men det känns som detta året har vi varit sjuka, lämnat på dagis, varit sjuka , dagis osv.. Kanske dags att verkligen vara hemma tills alla baciller, bakterier är borta och barnen hinner återhämta sig.

Nej nu skall min lilleman sova och jag hoppas på en lugn natt.
Carpe Diem!!

Kommentarer
Postat av: Challe

Modiga tjejen... Jag blir verkligen impad av henne! ;) Tack för en trevlig dag igår!

2010-04-04 @ 15:19:28
Postat av: Mia

Vilken duktig tjej!



Så tråkigt att vinnie inte är riktigt frisk än. Hoppas ni får komma till bvc så de får kolla upp honom ordentligt.



Kram

2010-04-04 @ 22:05:29
URL: http://svaneholmskan.blogg.se/
Postat av: Anna

Challe berättade hur modig Ronja var! Vilken tuff liten tjej ni har! Du måste blivit stolt över henne, vet att jag hade blivit det om det var Molly iaf!



Kram

2010-04-05 @ 11:59:42
Postat av: Stolt mamma

Jag var super stolt över henne, hon är en tuff liten brud. Undra vad hon hittar på här näst haha



Anna, nu vet du vad du har att se fram i mot :)

2010-04-05 @ 14:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0