MIN BÄSTA DAG PÅ LÄNGE!

Måste bara skriva om min underbara eftermiddag/ kväll som jag hade i går, som desutom var en av de bästa på väldigt länge.
Först jobbade jag i skolan under dagen fram till tr, efter det hämtade jag mina barn på dagis.
Väl hemma var det bara att stoppa i barnen mat och börja packa för en eftermiddag/kväll på ridskolan. Vid kvart över fyra var bilen packad med barn, ridgrejor, fika och bilen styrde mot riskolan. Mamma mötte upp oss på ridskolan för att hjälpa till att passa Vinnie och Challe kom upp för att titta när Ronja red. Men hon fick allt gå med Ronja under ridningen, för Ronja hängde efter challe hela tiden och släppte inte henne ur sikte haha. Kul för mig som fick sitta på läktaren och titta för en gång skull. Ronja blir duktigare och duktigare och just nu tränar dom på att rida lätt vilket inte är det lättaste när man är så liten. Men som sagt det går framåt.
Efter ridningen körde mamma hem Vinnie till Robban , vi andra satte oss i klubbrummet och åt smörgåsar och myste. Jag kände mig som om jag var tolv igen och  hängde hela dagarna i stallet och bara njöt.
Efter det var det dags att mocka i stallet och att bara en sån sak kan vara så otroligt avslappnande och underbart måste väl innebära att man varit borta från stallet alldeles för länge.
Jag och Challe hade anmält oss till hoppspeciallen som började kvart över sju. Vi har inte hopptränat eller knappt ridit på fem långa år och det var med blandade känslor man gick omkring innan ridningen började. Challe fick en häst som vi båda ridit innan vilket kändes skönt för henne, själv fick jag den största hästen i stallet som jag aldrig ens sett röra sig. Kan säga att jag undrade hur i helvete jag skulle komma upp på hästen.

Väl uppe i ridhuset efter ha borstat, sadlat, tränsat och tillslut fått på alla skydd på benen visade det sig att man var tvungen att stå på en pall för att komma upp på hästarna. Detta för att skona hästarnas rygg, vilket är en kanon idè .  Jag kom alltså upp på denna stora häst utan att byxorna sprack haha. Gud vad underbart härligt det var att äntligen komma upp på en stor hästrygg och få träna inför en instruktör. Jag var helt slut efter uppvärmningen, men jag antar att det är som att cykla har man en gång gjort det kan man det. Jag lyckades tillslut få ihop denna stora häst att jobba under sig och gå på tygeln. Jag ramlade inte heller av under hoppningen vilket är positivt. Challe red lika grymt som jag kom ihåg henne göra sist vi red, men givetvis var även hon lite ringrostig.
Men enligt mamma var vi bäst haha tur man har sin mamma med som stöd. Nej men allvarligt gick det riktigt bra för oss och nu har vi båda blodad tand för att fortsätta rida. Men när fan skall man hinna med allt? jag önska det fanns fler dagar eller mer timmar per dygn. Skall jag börja rida igen måste träningen minska , kan inte göra allt tyvärr. Ja detta tåls att tänka på.

Har världens träningsvärk i dag, på ställen jag aldrig kommit åt med den andra träningen. Alltså är det grym träning att rida. Insidan på låren är rejält öma och ryggen känner jag är alldeles för svag. Men det viste jag redan. Kan bara säga att jag somnade väldigt lycklig i går trots Vinnie låg brevid mig i sängen och var alldeles ledsen. Inget kunde förstöra det jag varit med om.

Ronjas häst som hon rider just nu..

Min snygging till häst som jag red på...

Challes häst El Paso.....

Som sagt Vinnie är inte nöjd med livet just nu och detta visar sig mest på nätterna med mycket gråt. Han gråter i sömnen och vaknar och gråter hela tiden. Kan inte riktigt sätta fingret på om det är magen som fortfarande inte är helt ok, eller om det är tänderna som strular på han. I dag rann näsan på han och lite ret hosta men men det är bara att stå ut för det skall väl gå över det med. I dag tog vi det väldigt lugnt på morgonen.  Det blev påskfrukost med köttbullar, korv, ägg , rödbettsallad osv. Barnen åt och mumsade så gott. Vid halv tolv åkte vi upp till mamma med en påskbuket som Ronja valde. Blev jätte fin.
Hos mamma fick barnen varsitt stor påskägg med fina kläder och  lite godis. Sen gick ja och la mig med Vinnie för han skull sova. Ronja och mamma gick ut på lekplastsen och lekte. Sen åht vi lite mat hos mamma innan det var dags att åka hem igen. Tack mamma!

Nu har vi haft besök av barnens Farmor och Farfar, mer påskpresenter till barnen. Vi har ätit mat och barnen har busat . Nu hoppas jag att Vinnie sover bra i natt av ren utmattning och att vi andra med får sova gott. I morgon händer det massa påskskoj.

GLAD PÅSK PÅ ER !!!

Kommentarer
Postat av: Katri

Glad påsk på er!

kram

2010-04-02 @ 22:43:33
URL: http://stahlfamiljen.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh så underbart det låter!! Fast inte att hoppa då. hihi. Men att sitta på hästryggen. Klart att ni var bäst!



Hoppas Vinnie blir frisk och glad snart igen.



Kram

2010-04-03 @ 21:51:45
URL: http://svaneholmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0