En helt vanlig Tisdag..

Vinnie vaknade vid tre tiden i natt och sen höll han i gång med att vara ledsen och vrida o vända på sig. Man tycker jättesynd om dom, men va fasiken på nätterna vill jag sova sova inte trösta ledsna barn. Efter ha försökt få han att somna om utan resultat fick jag lägga han brevid mig i sängen och det hjälpte lite , vet inte vad klockan var när vi somnade. Mina ögon var väldigt tunga i morse kan jag lova och det tog en lång stund innan jag blev människa igen.

Efter frukosten var det dags att ta tag i hemmet. Ronja hade bestämt att vi skulle göra oss snygga när vi städade. Vad gör man inte för sina barn, vi sminkade varandra och sen skulle vi ha fina kläder på oss. Detta tycker Ronja är jätte roligt och då hjälper hon mig att städa hur bra som helst.

Snygging...
Fattar inte vad tiden tar vägen bara, har inte suttit still många minuter i dag och ändå hinner man inget. Vi började att städa i köket med att skura luckor, spis och kylskpå/frys. Efter det var det dags att bädda sängarna och plocka upp i sovrummen. Vid elva var Vinnie trött igen och ville sova och det var bara att lägga han. Medans han sov tog jag tvätten och började stryka den och jag hann precis färdigt innan han vaknade. Är inte snabbast kan jag väl medge, men jag var tvungen att fixa mat till mig och Ronja med. Två nya maskiner med tvätt hann jag även köra på förmiddagen.

Vid ett vaknade prinsen och då var det dags att ge han nåt att litet att äta för vi hade tid hos läkaren klockan kvart i två. Pratade med Pernilla på Bvc och hon tyckte vi skulle kolla med läkaren ang Vinnies tillstånd. Hon fixade en tid till oss, vilket var kanon gulligt.
Som jag misstänkte är det nog nåt baktriellt virus liknande han fått i magen. Skall vara lite mer skonsam med kosten och sen kan man inte göra så mycket mer. Jag får väl vara hemma några dagar till och hoppas att det onda i magen går över och att han inte är lös i magen.
Men jag imåste skryta lite om hur duktig min son är. Läkaren tittade han i öronen , inte ett ljud han satt helt stilla . Sen ville han titta han i halsen och även då gappade han och lät doktorn titta han ner i halsen utan att dra bort huvudet eller gråta. Det är min goa kille det. Han ville till och med upp i knät på läkaren när vi var klara haha..

Ronja i sina nya fina ytterkläder.. Grönt är skönt!

Nu har jag lagat lasange som vi skall äta, sen har jag planerat att åka ner och vara med på Challes step pass. Jag måste verkligen lägga i en växel nu när det kommer till min egna träning. Har 4 tråkiga kg som skall bort och med tanke på vad jag stoppar i mig måste jag öka min träning. Roligt att få träna för Challe oxå. Får väl ta med Ronja ner för hon vill gärna vara med och stepa.

Trevlig kväll på er alla....


Vinnie äter mellanmål och pratar i mobilen,..


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för hjälpen med blommor till gympafröknarna!!

Jag betalade för Wilgot Skånvik och Maya Moe till din sambo!! Jätte gulligt att du fixade med detta!!

Ha en härlig dag!!

Kram

Anna Moe

2010-04-08 @ 08:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0