DANMARK 17:e


Klockan sex ringde min väckarklocka och det var ingen sol som lyste utanför fönstret, men det var bara att gå upp. Väckte först Ronja och bar ner henne i soffan, då hon fortfarande halv sov. Passade på att fixa iordning mig själv innan jag väckte en ännu tröttare Vinnie.

små frukost i soffan..

Vid kvart över sju hade jag packat in barnen och väskor i bilen och åkte för att plocka upp mamma, sen gick bilen mot Göteborg och hem till min moster.
klockan nio var vi ombord på Stena Line och det var en minst sagt förväntans full Ronja. Vi har inte åkt den båten på två år och det är en lång tid att hinna glöma hur det var. Det var helt perfekt med folk och barnen kunde leka utan massa trängsel och gnäll. Vinnie var i lekrummet konstant och tittade bara ut i bland för att se att vi satt kvar.

Ronja och jag gick på bio och tittade på PRINSESSAN OCH GRODAN
Den var super gullig och bra , många skratt blev det och även där var det bara jag och Ronja + två barn till - l
yxigt. Efter bion kom Nicke Nyfiken och hälsade på alla barnen till Ronjas stora glädje. Hon strålade av lycka när hon träffa Nicke.



Ronja och Nicke.
Vinnie förstår inte riktigt????

Vi hann inte var inne i Danmark så länge eftersom båtarna gick så konstigt. Men vi hann var där ett tag och det var mysigt fast vi höll på att blåsa i väg. Ronja tyckte det luktade illa i Danmark haha och Vinnie sov i vagnen hela tiden. Vi tittade i lite affärer och Min moster köpte sprit ;)
Vi hittade en affär som sålde massa roliga saker och vi kunde inte låta bli att skoja där inne.
SNYGGASTE BRUDARNA...
Lady gaga..


Båten hem var ännu mindre folk . Vi började med att äta middag i resturangen och då såg jag att Vinnie inte verkade riktigt frisk. Han var varm och hade glansiga ögon, ville inte äta nåt  inte ens glass. Feber förstod jag men inte mycket jag kunde göra där på båten. Han var lite slö men på gott humör. Ronja lekte med Nicke Nyfiken även på hemresan men denna gången fick hon ha han för sig själv då det inte var några fler barn haha helt perfekt.  Vi spelade lite och Ronja vann kanske 30 kr, men dom spelade vi snabbt upp oxå. Handlade öl på båten men inget annat.
Hade en kanon bra dag med två helt underbara barn som inte gnällde en enda gång utan bara lekte och tyckte allt var spännande. Tack till min moster som bjöd oss på resan....

Vinnie hade 39 graders feber när vi kom hem :( Nu skall vi få han frisk fort fort.
Carpe Diem..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0