16 April!

I Fredags var jag och barnen lediga och det var helt underbart. Tyvärr blåste det rätt mycket men jag klagar ändå inte.
Klockan nio var vi på BVC för granskning av Vinnie. Trodde jag skulle varit där i Onsdags men det visade sig vara två dagar för tidigt. Han fick gör lite tester för att se  hans utveckling , blev lite nervös för jag tycker han är så bebis på allt haha. Men han klarade faktiskt allt han skulle för sin "ålder". Han stapplade klossarna på varandra, han höll i kritan och målade, kan säga åtta ord riktigt fast jag inte trodde det, men när jag började tänka på vad han kan säga var det ganska många och tillslut kunde han peka när jag sa - Vart är Vicents näsa? Vart är magen m.m.
Vikten ligger fortfarande under kurvan, men han har ju varit sjuk så mycket att det inte är nåt att bry sig om. Han äter väldigt bra och mycket så det är inget problem. Han är väldigt lång, 87 cm och där ligger han över kurvan. Det blir väl människa av honom oxå med eller utan dessa löjliga kurvor.

Efter Bvc promenerade vi till lekplatsen på höga. Jag hade packat med mig fika och planerade att vara ute med barnen en bra stund. Barnen lekte kanon bra och vi hade hela lekplatsen för oss själva. Jag tycker det är bra att vara på högas lekplats för då kan Ronja gå på toaletten hos mamma om det behövs. Finns ju fan inga ofentliga toaletter i Bollebygd och det är inte alltid så trevligt att kissa barnen vart som helst ute.



Vid halv ett var vi hemma igen efter många timmar ute . Vinnie somnade med en gång och även jag halv sov på soffan. Ronja vilade i soffan framför em film. Tänk vad frisk luft gör en trött , fast på ett härligt sätt.
Vid tre var det dags igen att ge oss ut, fast denna gång blev det en cykeltur. Vi cyklade till torget och barnen fick varsin glass. Vinnie äter glass på 10 sekunder, han hinner knappt på den i sin hand innan den tar slut. Skratttar ihjäl mig. Efter glassätandet cyklade vi upp till biblioteket och lånade böcker, ljudband till Ronja  och även en film till henne. Bollebygds bibliotek är verkligen kanon fint och det finns allt. Ronja var nöjd över allt hon lånat.

Kvällen spenderades hemma i lugn o ro . Fick besök av shead som inte vart här på länge, han och Robban är som två gubbar och jag kan se dom sitta på hemmet när dom är 90 år hahah lika som bär... Men jag gillar er båda.


Carpe Diem!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0