15 APRIL!!!

I dag är Vinnie 1 1/2 år, grattis till han haha. Tiden bara rinner i väg och tyvärr kommer han snart vara en stor kille. Jag vill ju ha han precis som han är nu, helt jäkla underbar. Just nu ligger han i sin säng och tjötar, han har gjort det i över en timme och verkar inte det minsta trött. Han blev väl pigg när han fick följa med två snygga brudar (Helena o Angelica ) på promenad. Ja ja han är inte ledsen och då får han väl ligga där och tjöta. Men kors i taket så sover Ronja, det har väl inte hänt på ett år att hon somnat förre han.

I går hade vi en kanon lyxig dag. Ok barnen vaknade halv sju men solen sken och då kändes det inte lika hemskt att gå upp. Jag tvättade barnens sovkläder och hängde ut allt på balkongen . Sen vid tio gick vi på en liten promenad upp till systrarna Karlsson som tyvärr skall stänga :(
Jag köpte en matta och lite annat smått o gott till kanon bra pris då det är 50% på allt. Tycker det är synd att dom inte skall vara kvar. Sen gick vi till affärnen och handlade lite, Vinnie gick hela vägen med sina korta ben och var jätte duktig.
När vi kom hem lovade jag Ronja att vi skulle baka muffins som hon och Filippa skulle fika på. Bullmamma som jag är ( NOT ) gjorde vi det och för en gång skull blev dom som dom skulle. Efter det såg jag knappt röken av Ronja, hon och Filippa var ute och lekte i över fyra timmar hur bra som helst. Dom har verkligen roligt tillsammans. Vinnie sov middag och jag fick sitta med min bok på balkongen  och njuta av solen och tystnaden. Synd bara man inte tjärnar några pengar på det. Resten av dagen gick i samma lunk, vi var mest ute och tog till vara på det fina vädret.

I dag har jag dammsugit nere och uppe och försökt vara duktigt. Vädret har varit fint med det har blåst kallt i dag om man nu får gnälla lite. Vinne har fått åka på sin första cykeltur i dag och jag tror han tyckte det var lite roligt. Om inte annat tyckte Ronja det var roligt att vi alla kunde cykla tillsammans.
Vid fyra hämtde Helena min prins och jag fick låna hennes prinsessa. Filippa följde med mig och Ronja till stallet och tittade när Ronja red. Ridningen gick bra och det går framåt, i slutet afick även Filippa prova på att rida. Nu skall jag göra henne till en hästtjej oxå haha.
Efter ridningen hade jag min träning för dagispersonalen och det gick super.

I morgon har jag inget jobb så det bli till att vara hemma och mysa med barnen.
God kväll på er.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0