ONSDAG 16/9

Ja då skall ni få eran fortsättning på tandläkardramat haha I går var det dagen D för tanden som skulle lagas. Som sagt så hatar jag tandläkaren och har alltid gjort, enda sen jag var liten har jag varit rädd för att gå dit och då var det ändå grattis.. Men i går hade jag med mig min ipod och det var faktiskt väldigt bra och hjälpte mig att slappna av, sen att jag hade bedövning är ett måste. Men jag överlevde och efter 40 minuter var jag klar. Tänkte för mig själv att nu kommer nästa stora chock ang betalningen. 1000 kr , så man kan säga att jag har spenderat 2000 kr på en timme- de ni det är inte dåligt. Men som min HATARE skriver så har jag ju råd att gå dit nästa månad oxå.  Nej nu hoppas jag att min tänder håller ett år till innan nästa besök. Nog om detta..

i går var det ännu en underbar dag med sol och härligt väder. Så jag slängde ut Robbans och mitt täcke på balkongen för vädring.  Tänk hur mycket snusk man har på täckerna som man bara låter stoppas om i olika påslakan.  Så jag bäddade rent och tvättade två maskiner som fick torka på balkongen. Det är så skönt att hänga ut det, luktar så gott.  Sen car det lite myspys med Vinnie innan vi hämtade storasyster på dagis. Ronja var på lika bra humör som vanligt och hon älskar verkligen att vara på dagsi med alla vänner. Vi hann knappt hem innan Ronja åkte med vännen Zelda till lekborgen. Så henne såg jag knappt röken av i går. Tycker hon har blivit så stor fort. Hon vill aldrig vara hemma, utan bara vara ute och leka med nån kompis. Får tvinga in henne på kvällarna. Men det är underbart att se sin dotter vara frisk och lycklig och ha vänner.
Vinnie och jag spenderade eftermiddagen på lekplatsen med mina favorit damer. Har verkligen mysiga grannar att sitt och kakla med. I går blev vi bjudna på nybakat bröd av marianna och Vinne bara åt o åt. Sen tog min älskade prins sina första steg i går. Han gick i mellan mig och Robban ute på gräsmattan, man blir så stolt i hjärtat. Men jag vet att det kommer dröja någon månad till innan han är på fötterna hahah han är verkligen inte snabbast och han tar sin tid. Ronja gick ju när hon var 9 månader. Men det är skönt för jag vill inte att han skall bli stor, tycker det går för fort. Han är så jäkla go den ungen och han behöver aldrig bli stor..

Kvällen spenderades med min älskling frmför superstars. Vi gick och la oss tidigt och låg på spikmattaninnan vi somnade. Mysigt när båda är heemma och ingen skall iväg o träna tycker jag. I dag är det först gympa för Ronja sen har jag Cirkelträning. Skall bli kul att träna igen. Nej nu måste jag dammsuga undervåningen och sen hämta världens bästa Ronja..

ses i kväll i lilla halla 19.30
xoxo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0