NY VECKA...

Jaha då har man klarat av en härlig helg med underbart väder. Jag älskar hösten mer och mer för varje år som går, tycker det är lagom varmt, man kan ha mysigt med tända ljus och det är mörkt på kvällarna så man sover underbart gott.  Och vad det verkar så skall det fortsätta med lite varmare väder i veckan.

I lördags var Ronja med sin mormor på bio, jag passade på att städa och rensa Ronjas rum. Har jätte svårt att ta bort leksaker från henne fast hon inte leker mer med det. Men som sagt nu fick jag mkig ett ryck och gjorde ordning och slängde massa prylar som hon aldrig kommer sakna. Gjorde en mysig rit/skriv hörna till henne. Hon har börjat gilla att sitta och måla och då kände jag att hon kanske kunde göra det lite mer i sitt egna rum.  Blev jätte bra och Ronja ÄLSKA det som hon själv sa. Så det blev städat på övervåningen och tvättat nån maskin tvätt. Efter städningen gick jag bara ut på en mini promenad med Vinni och sen lekte vi på leplatsen en stund. Kvällen spenderades framför tv som BARA visar skit. Hur kul är det när man vill mysa i soffan och det är skit på tv som kändisdjungeln. Nej tack det blev en skit film istället som inte var mycket bättre.



I går hade Ronja lek o plask i Sandareds badet. Hon tycker det är jätte roligt och det går kanon bra, men dom leker mest i vattnet men jag hoppas dom skall lära sig lite ang simning oxå.  Sen var det bara hem igen och äta frukost innan det var dags för Ronja att gå på kalas till sin bästis tjej Filippa. Inte klokt att hon fyller fyra år i dag - GRATTIS FILIPPA! kommer så väl ihåh när den lilla tjejen föddes , fy vad fort det går. Så jag lämnade Ronja där vi tolv och hon ville givetvis att jag skulle gå hem igen så hon fick vara där själv. Dom är stora nu och vill inte ha med mamma på kalas haha Hemma försökte jag få Vinnie att sova, han hade inte sovit på hela dagen. Men det var lättare sagt än gjort, han var så pigg hela dagen i går. Somnade till slut en 40 minuter.
Vid två åkte vi tillbaka till kalaset.
Jag leker frisör i mellanåt och det har jag gjort den gymnasiet. Fast då var det mest hår uppsättningar som gällde innan vi skulle ut och festa. Men som sagt nu gar jag två kunder och det är mamma och Robban. J, och jag gör endast slingor.  Så i går var det Robban jag skulle pina under en stund , men vill man vara fin får man lida pin heter det ju. 

Robban kommer inte gilla detta- sorry! Men allt klär en skönhet...

Tyvärr fick jag inte se resultatet , men jag hoppas det blev bra och att du blev nöjd vännen. Att få med Ronja från kalaset var inte så lätt, hon och Filippa leker så bra och eftersom dom tyvärr inte träffas så ofta vill dom inte gärna sluta leka.

Ronja, söta lilla agnes, Maja och Filippa.

Efter kalaset ville Ronja åka upp till farmor och farfar så då var det bara att köra dit henne. Hon älskar att spring omkring där uppe och leka med hundarna. Vinnie och jag stannade inte utan vi åkte hem och lagade mat. Sen fick vi fint besök av challe som blev helt överfallen av lilleman. Han tycker verkligen om sin gudmor, så han pussade henne och slafsade på henne hahah såg för roligt ut. Det var den dagen..

I dag har vi hemska saker på schemat. Jag skall till tandläkaren och det är det farligaste och värsta som finns. Hatar verkligen det, och nu är man ju så stor så man kan inte be någon följa med o hålla handen längre. Ja ja det är bara att gå dit och vara rädd, som tur är vet min tandläkare detta eftersom jag gått hos henne sen jag var liten. Hoppas hoppas nu bara att jag inte har massa hål, för det har vi inte råd med. Vill inte lägga massa skit pengar på detta. Vi får se, kul att lilleman skall vara med oxå.

skriver kanske mer sen. xoxo

Kommentarer
Postat av: PB

Vilken mysig helg Ronja haft. Vist är hösten underbar det håller jag med dig



Ha det bra vännen kram

2009-09-14 @ 09:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0